GYIK - Gyakran Ismételt kérdések | FAQ - Frequently Asked Questions

FIGYELEM! Az alábbi kérdések átolvasása mellett minden vásárláskor vagy egyéb problémája esetén olvassa el a vásárlási feltételeket is, jelen dokumentum csak a leggyakrabban feltett kérdésekben segít eligazodni!

  1. Ki az EXPANSYS?
  2. Hogyan léphetek kapcsolatba az EXPANSYS-szal?
  3. Van-e raktáron? Mikor lesz, mennyibe kerül,előrendelhető? Be tudják-e szerezni?
  4. Rendelések feladása, nyomkövetése, rendelési állapotok, módosítás?
  5. Számlázás, ÁFA, bankkártya terhelés, banki utalás, utánvét?
  6. Garancia, jótállás kérdései
  7. RMA folyamat, elállás, visszaküldés, csomag-hibák
  8. Viszonteladói kérdések?
  9. Biztonság, felelősség?

1. Ki az EXPANSYS?

Az EXPANSYS a világ egyik legnagyobb okostelefon, tablet, és wireless készülék és kiegészítő forgalmazója. Több nemzetközi gyártó online áruházát is üzemelteti. A holdingról bővebb információkat itt olvashat.

A magyarországi rendelések kiszolgálásáért a francia vállalat (EXPANSYS SAS; Parc Eureka, 256 Rue de Thor, CS 90554, 34960 Montpellier Cedex 2 VAT: FR06 444 088 793) felel, Angliában zajlik a rendelések feldolgozása, és a csomagolás, számlázás is külföldön történik. A magyar nyelvű kapcsolattartást a PDA-Tech Kft. (2000 Szentendre, Kovács László u. 35 - NEM BOLT) látja el, itt személyes vásárlásra nincs lehetősége.

a lap tetejére

2. Hogyan léphetek kapcsolatba az EXPANSYS-szal?

- Telefonon: + 36 1 999 1 999 - munkanapokon 10-18:00 között. Amennyiben ügyintézőnk nem elérhető, hagyjon üzenetet, visszahívjuk!
- E-mail: info@exansys.hu
- Egyéb elérhetőségeinket itt találja, személyes vásárlási vagy egyeztetési lehetőség a megadott címen nincs.

a lap tetejére

3. Termék - Van-e raktáron? Mikor lesz, mennyibe kerül, előrendelhető? Be tudják-e szerezni?

Készletállapot, jelölések, van-e raktáron, mikor lesz?

Az EXPANSYS világszerte több raktárral dolgozik, 17-18000 terméket közel 1000 forgalmazótól értékesítünk. A weboldalainkon szereplő készlet-állapotok segítik az eligazodást:
XX Raktárról szállítható v. Készleten XY
A termék raktáron elérhető. Megrendelés esetén gyors (1-2 napon belüli) csomagolásra, feladásra számíthat. A rendelések kezeléséről, a feldolgozás sebességét esetleg érintő kérdésekről ide kattintva olvashat többet.
Várható érkezése X nap
A terméket valamelyik EXPANSYS raktár már várja, várhatóan a X munkanapon belül készleten lesz (megjegyzés: a szállíthatóság a beszállítótól függ, változhat, akár módosulhat is, pl. késhet)
Rendelésre szerezzük be, átlag X-Y munkanap
A terméket megrendelésre szerezzük be, az eddigi beszerzések, illetve termékfelelőseink tapasztalatai alapján a beszerzés átfutása X-Y munkanap átfutással becsülhető (megjegyzés: a szállíthatóság a beszállítótól függ, változhat, akár módosulhat is, pl. késhet)
Előrendelés, Megjelenés előtt, Elő-regisztráció:
Ha adott termék előrendelhető, vagy megjelenés előtti státusban áll, az azt jelenti, hogy a gyártója már bejelentette, de konkrét ár vagy szállíthatóság információ még nem áll rendelkezésre. Ilyenkor az EXPANSYS termékfelelősei sem tudnak még árat vagy megjelenési időpontot adni, hiszen a gyártói vagy szállítói rendszerekben sem elérhető még a kívánt információ.

Miért lehet érdemes még így is előrendelést leadni?
Amint bővebb információnk van, értesíteni fogjuk! Hiányhelyzetekben az első regisztrálók kiszolgálása biztosabb! Ráadásul az előrendelés semmire nem kötelezi, amint a termék beszerzése elindul, értesítjük, és elég ekkor eldöntenie, hogy még mindig szeretné-e megrendelni, azaz megerősíti-e előrendelését?

Időnként ugyanez a status jelölheti az átmeneti hiánnyal érintett termékeket is.
Csak rendelésre, Rendelésre
Az adott terméket csak rendelésre szerezzük be, a korábbi tapasztalati adatbázisunk sem erős. A beszerzési folyamat egyedileg, akkor indul, amikor rendelést ad fel oldalainkon.

Megnézhetem-e valahol, személyesen megvehetem-e?

Az EXPANSYS a Magyarországról feladott rendeléseket Angol, esetenként Francia raktáraiból szállítja házhoz. Bemutatótermet nem üzemeltet, személyesen sem tud vásárolni Magyarországon.

Mennyibe kerül?

Nettó vagy Bruttó?
Minden termék nettó és bruttó ára látható az oldalakon. A bruttó árak a feladási hely szerinti 20%-os ÁFA kulccsal jelennek meg. Az EXPANSYS számlázza hazánkba a termékeket, ezért a hatályos feladási ország szerinti ÁFA kerül felszámításra, ha magánszemély vásárol. Számlázás EUR-ban történik.
A távollévők közti EU szabályozások szerint vállalati beszerzések esetén közösségi adószámmal (EU VAT ID) a közösségi beszerzés szabályai szerint 0% -os ÁFA- kulccsal is leadható a rendelés, cégként pl. így jut elszámolható számlához!
Még nincs ár, mennyi lesz? Hogyan adjak úgy fel rendelést, ha nincs ára?
Kérjük, olvassa el figyelmesen az előrendelésről írtakat!
Forint vagy EUR?
Az EXPANSYS EUR-ban (€) számláz. Oldalainkon az egyszerűbb kalkulációs végett HUF árakat lát, ezt minden szombaton az aktuális EUR/HUF/GBP árfolyamok alapján határozzuk meg. Bővebben az ÁFA/számlázás témakör foglalkozik az EUR/HUF konverzióval és fizetéssel.

Nem találom! Kérdeznék! Be tudják szerezni?

Így kérdezzen!
Az EXPANSYS oldalain 17-18000 termék szerepel, fontos ezért, hogy kollégáink és Ön ugyanarról beszéljenek! Minden termék leírása tartalmaz egy 'EXPANSYS kód'-ot. Ha erre hivatkozik levelezésében, bizonyosan nincs félreértés. Vagy a termék linkjét, vagy a hivatkozását küldje el! Elsősorban e-mailben célszerű bármely termékre vonatkozó kérdését feltennie!
Más EXPASNYS oldalakon szerepel, a magyar oldalon miért nem?
Az EXPANSYS világszerte több raktárral dolgozik, közel 150 országba szállít, többnyire az adott piacnak megfelelő kínálattal. Régiónként is eltérőek lehetnek az árak és a kínált termékek. Ha valami nem kerül fel a magyar oldalra, de máshova igen, ott pl. régiók/országok specifikus szabályozásai nem teszik lehetővé a forgalmazást. Arra is akad példa, hogy egyszerűen nem éri meg mindent mindenhol kínálni. Tehát a kínálat és az ár is lehet eltérő. Ha más oldalakon megtalálta a kívánt terméket, írjon! Ha piaci szabályozás nem tiltja (pl. EU rendeletek), általában egyedileg tudjuk kezelni a kérését.
Az adott gyártó termékeit forgalmazzák, mást is be tudnak szerezni ettől a gyártótól?
Az EXPANSYS több szempontot is mérlegel, amikor egy-egy gyártó termékeinek forgalmazásáról dönt. Több gyártó esetében nem a teljes kínálatot forgalmazza. Ennek üzleti, kereskedelmi, de műszaki okai is lehetnek. Ha valami nem talált a kínálatunkban, írjon, kérjük, hogy levelében küldje el a gyártói termékre mutató hivatkozást, hogy pontosan azonosítani tudjuk, beszerezhető-e az adott termék?

Speciális kérdések, leírások, kézikönyvek, lokalizáció?

Mobiltelefon, okostelefon lokalizáció, magyar menü van-e?
Az EXPANSYS által forgalmazott okostelefonok és mobiltelefonok Európa nagyobb piacainak megfelelő lokalizációval érkeznek. Android 2.3 és feletti okostelefonok esetében nagy valószínűséggel a készülék lokalizálható, Windows Phone 7.5 és feletti készülékeknél a lokalizáció többnyire megoldott, IOS6 esetében megoldott, egyéb operációs rendszerek esetében (pl. Symbian, Meego, korábbi Android verziók, Windows Mobile 6.5) eseti a lokalizáció, érdeklődjön!
Mi a helyzet a magyar leírásokkal, kézikönyvekkel?
Többnyire nincs. Ha ilyen igénye van, vásárlás előtt érdeklődjön!
LCD/Plazma/LED TV készülékek speciális szabályait?
Gondosan mérlegelje a következőket! Az esetenként 30-60 kg-s csomagméret miatt a szállítási költségekre is legyen tekintettel. Mérlegelje, hogy hazai márkaszerviz is javítja-e a kinézett típust, mert ha nem, akkor csak a termék kiküldésével javítható a TV, ez pedig drága lehet.
Notebook, netbook egyéb billentyűzetes termék és lokalizáció?
Ha külön nem jelzi az oldal, akkor angol operációs rendszerrel/kezelőfelülettel és angol billentyűzetkiosztással forgalmazott készülékeket talál!
Memóriakártya, egyéb jogdíj (Artisjus) köteles LCD/Plazma/LED TV készülékek speciális szabályait?
Az EXPANSYS felhívja minden vásárlója figyelmét, hogy Magyarországon az "üres" adathordozók után jogdíjat kell fizetni. Az a viszonteladó vagy vásárló, aki az EXPANSYS-tól rendel, e tranzakciókban importőr. Tehát importőrként az ezzel járó kötelezettségeket (bevallás, befizetés) is el kell lássa.
B-raktár, leértékelt terméket néztem ki, mit kell erről tudnom?
A leértékelt, leárazott termékek kínálata eseti. Speciális szabályai vannak. Külön blog-bejegyzést szenteltünk neki, kérjük, olvassa át ide kattintva!

a lap tetejére

4. Rendelések feladása, nyomkövetése, rendelési státuszok, módosítás?

Rendelés feladása, módosítás, törlés

Vásárolhatok-e személyesen?
Nincs ilyen lehetőség. Ha nem a Francia vagy UK raktárak közelében él, rendelését futárszolgálat vagy postás viszi házhoz.
Menyibe kerül a kiszállítás?
A kiszállítási díjakat a rendszer automatikusan kalkulálja (súly és szolgáltató-függő). Egyszerűen rakja kosárba és a weboldalon ki tudja kalkuláltatni a rendszerrel a pontos szállítási költséget. Regisztrálnia sem kell, végig tudja léptetni a folyamatokat többféle fizetési/szállítási mód kombinációjával. A díjakat 2,5 kg-ig ide kattintva is elolvashatja.
Rendelhetek-e telefonon, e-mailben, postán, faxon?
Ezzel csak lassul a folyamat, de ha nem boldogul a webes felülettel, segítünk. A rendelés csak akkortól él, amikortól az rögzítésre kerül a webes felületen (vagy annak adminisztrációs oldalán, ami lényegében megegyezik a webes felülettel). Amennyiben Ön mégis kényelmesebbnek érzi a nem webes rendelésfeladást, a következő információkat mindenképpen gyűjtse össze, mielőtt rendelést küld: Számlázási és szállítás név / cím / mobiltelefon; céges vásárlás esetén cége közösségi adószáma. Figyelem! Ügyintézőink kizárólag utánvétes, vagy banki átutalásos rendeléseket tudnak felvenni manuálisan, a kevésbé költséges bankkártyás rendeléseket csak a webes felületen, a biztosított https:// kapcsolaton keresztül tehet.
Rendelés törlés, módosítás
Vegye fel kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, hivatkozzon a rendelésszámra, jelezze a pontos termék-hivatkozással mit módosítana vagy törölne. A rendelés a csomagolásig bármikor módosítható, törölhető.

Rendelések feldolgozása, nyomkövetése, rendelési állapotok

Miután rendelését feladta, egy visszaigazoló levelet kap, és elindul a rendelés feldolgozása. Az értesítő levélben szerepel egy nyomkövető hivatkozás is, itt tudja követni, ügyintézőink hol tartanak rendelése kiszolgálásában. A folyamatról részletesen ide kattintva olvashat.

Rendszerünkben az alábbi nyomkövetési állapotokat láthatja:

Not processed
Rendelése feldolgozásra várakozik. Munkaidőben zajlik a feldolgozás, terheltségtől függően néhány óra alatt lezajlik.
Awaiting payment
Rendelése a banki átutalás beérkezésére várakozik. Magyarországról indított utalások esetében ez átlag 3-5 banki nap. Kérjük, hogy utalást követően egy e-mail üzenetben jelezze, ha az utalás elindult, a HUF-EUR konverziók és költségek miatt ugyanis majd minden esetben manuálisan zajlik az ilyen tranzakciók feldolgozása. Könnyíti a francia ügyintézők munkáját, ha tudják, mely rendeléshez várható az utalás.
Awaiting further info
Rendelése valamilyen információra várakozik. Amennyiben Öntől várunk visszajelzést, erről magyar nyelvű formalevelet is kapott már (pl. címegyeztetés, EU adószám hiánya, egyéb feltételek, jóváhagyás kérése, megerősítés kérése).
Awaiting stock
Rendelése a rendelt termék beérkezésére várakozik. Amint a készlet megérkezik, rendelése feladásra kerülhet.
Ez az állapot megjelenhet azt követően is, ha utalására várakoztunk, vagy egyéb adatfeltöltésre, azaz ez a státusz jelezheti azt is, hogy a szükséges információ megérkezett, ellenőrzésre került, vagy az utalás megérkezett.
Declined
Rendelését visszautasítottuk, vegye fel a kapcsolatot velünk, ha nem érti, nem tudja, miért.
Expired
Rendelése lejárt, már nem kezeljük többé. Pl. nem kaptunk meg minden szükséges informácót, a bankkártya nem volt kezelhető többedik próbálkozásra sem, nem kaptunk visszajelzést, nem tudtuk elérni.
Customer cancelled
Ön kérte a rendelés törlését, vagy valamely kollégánk törölte a rendelését.
Part-shipped
Rendelése részlegesen már kiszállításra került, várjuk a további termékek beérkezését. Amint a készlet megérkezik, rendelése feladásra kerülhet.
Part-shippable
Rendelése részlegesen szállítható, azaz vannak termékek, melyek elérhetők és vannak, melyek még nem. Amint a hiányzó készlet is megérkezik, rendelése feladásra kerülhet, de ha engedélyezi számunkra a rész-szállítást, előbb is feladásra kerülhet, ami már készleten van. Célszerű ezt átgondolnia! Ha a rész-szállítást bejelölte, mindig értesítse ügyintézőnket!
Néhány speciális esetben a rész-szállítást az EXPANSYS is kezdeményezi (ilyenkor a költségeit is állja), de esetenként a rész-szállítás nem is kérhető, hiába jelöli meg oldalainkon (pl. utánvétes csomagok). FIGYELEM! Ha úgy látja, hogy érdemes a csomagját rész-szállítani, jelölje meg és értesítse ügyintézőnket! Bankkártyás vásárlásnál a rész-szállítás költségeit is látja!
Ez az állapot megjelenhet azt követően is, ha utalására várakoztunk, vagy egyéb adatfeltöltésre, azaz ez a státusz jelezheti azt is, hogy a szükséges információ megérkezett, ellenőrzésre került, vagy az utalás megérkezett.
Ready to Ship
Rendelése kiszállításra, azaz csomagja feladásra kerülhet! Ez a status átmeneti, általában néhány órán belül vagy 'shipped - kiszállítva', vagy a fenti egyéb állapotok valamelyikére változik. A csomagolás, számlázás, terhelés következik többnyire.
Shipped
Rendelése kiszállításra, azaz csomagja feladásra került! A 'kiszállítva' állapot nem minden esetben jelenti azt, hogy a csomagot Ön át is vette, a nyomkövetőn csak a nyomkövethető szállítók esetében látható a csomag további útvonala is. A feladás napján este jelenik meg a nyomkövetőn a futárok logója, melyre kattintva látja azt is, merre jár éppen csomagja. Ha postai, vagy egyéb nem követhető kiszállítást kért, akkor csak a 'kiszállítva' állapot jelzi, hogy az EXPANSYS elindította csomagját.
In Progress
Ez az állapot egyszerre több információt is hordozhat, az alábbi statusokkal lehet egyenértékes: a.) 'ready to ship-feladás előtt'; b.) 'készletre vár-Awaiting stock''; ekkor a nyomkövetőn látja, melyik tétel várakozik, kb mikorra érkezhet; c.) 'Rész-szállítható-Part shippable'-valamely tételre vár, a fentiek szerint kéreheti pl. a rész-szállítást. d.) Feladás után néhány órán keresztül is ezt láthatja, utána jelenik meg a nyomkövetőn pl. a futár logója (ha nyomkövetett futárt választott)

Nyomkövetéssel kapcsolatos kérdések

Mi az a first pay,first serve?
a.) Az EXPANSYS egy magas fokon automatizált rendszerben dolgozza fel a rendeléseket. Naponta közel 1000 rendelés kezelését egy szoftver kezeli, ez mondja meg a raktár és a számlázás számára, mi az, ami előkészítendő. A szoftver azt a rendelést készíti elő kiszállításra, ami fizetve van (utalás beérkezett) vagy fizettethető (pl. bankkártya, utánvét) és maradéktalanul kiszolgálható.
b.) A rendszer tehát két fő paraméter alapján optimalizál. Ebből adódóan előfordulhat, hogy akár később érkező rendelés is elviszi egy korábban feladott megrendelő elől a kért tételt, ha az pl. más tételekre is várakozott, vagy nem volt még 'fizetett' állapotban (pl. bankkártya ellenőrzésre várakozott, vagy utazott az utalás).
c.) A rendelés tehát nem foglalás. Amíg minden szempontból nem kerek, addig a szoftver nem állítja be a csomagolási sorba.
Hogyan működik a nyomkövető?
a.) A nyomkövető nem a biztos szállítási készséget, hanem a mindenkori lehetőségek szerinti helyzetet mutatja. Az ott megjelenő dátumokat sok minden befolyásolja, többek között a beszállítók szállítási készsége leginkább. De függ a megrendelések számától, a várakozóktól, és attól is, hogy melyik raktárba érkezik. Ezek alapján egy üzleti intelligencia számítja és írja ki az aktuális állapotot.
b.) Sajnos olyan abszolút hibákat nem tud a nyomkövető sem kiküszöbölni, ha pl. valamely beszállító nem, vagy nem az ígért darabszámban teljesít, illetve késik.
c.) A rendelése nem foglalás, azaz ha valakinek előbb szállítható a rendelése, mert fizetése előbbi, akkor az elsőbbséget élvez (pl. egy bankkártyás fizetés a banki utalással 4-5 nap alatt átfutó rendeléssel szemben ilyen). Hasonlóan egy több tételből álló rendelés tételeinek mozgása a teljes rendelés szállíthatóságát befolyásolhatja, érdemes ezért a 'rész-szállítással' kapcsolatos információkat is figyelembe vennie!
d.) A gyártói/szállítási készségek is módosíthatják a megjelenő információkat, több gyártó automatikusan tölti fel az EXPASNYS rendszerébe a várható szállítási dátumokat, így az Ön nyomkövetőjén gyakran előbb jelenik meg adott információ, mint ahogy arról ügyintézőink, termékfelelőseink értesülnek. Sajnos, ha valamely gyártó/szállító ilyen módon azt jelzi, hogy csúszik, ez a késedelem is egyből megjelenik a jelzett nyomkövető oldalon is.
e.) Az utánvétes rendeléseket - a magas díjtételek miatt- csak egyben szállítjuk, azaz hiába van több tétel is raktáron, ha egyetlen is képes az egész rendelést visszafogni.
Amikor rendelésem feladtam, a weblap szerint volt raktáron, most miért nincs már?
a.) Az EXPANSYS rendelésállománya napi több ezer tétel is lehet, alapvetően természetesen abban érdekelt mindenki, hogy minden rendelés kiszolgálható legyen a jelzett információk alapján.
b.) Ugyanakkor a fenti first-pay-firs-serve elv mentén mozgó rendszerben könnyen adódhat olyan helyzet, hogy pl. korábban feladott rendelések váltak kiszolgálhatóvá. Ilyenkor sajnos megelőzhető még egy később feladott -fizetett és feladható- rendelés is. Tipikus példa erre egy-egy okostelefon bevezetése (pl. akik előrendelést adtak fel és rendelésük visszajelzésre várt, könnyedén előzhetik a friss feladásokat, ha megerősítik korábbi előrendelésüket.)
c.) Az EXPANSYS holding érdekei miatt. Akadhatnak olyan érdekek, melyek a szoftver működését is felülírják, pl. a vállalatcsoporton belüli készlet-műveletek ilyenek.
Feladtam egy rendelést, a nyomkövető szerint csúszik, mit tehetek?
A rendelés a csomagfeladásig bármikor szabadon törölhető, módosítható. Ha módosítani szeretne (pl. mert valami sokat késik, esetleg meggondolta magát, más hasonló termék is megfelel), írjon kollégáinknak. Minden esetben hivatkozzon a rendelésszámra (ABCD-EFGH-IJKL) és pontosan jelezze, hogy mely cikkszámmal van problémája, esetleg mire szeretne módosítani. Levelét bármely levelünkre válaszolva elküldheti, vagy az info@expansys.hu-ra is címezheti.
A nyomkövetőn 1000 napos (vagy egyéb extrém) szállítási határidőt látok, ez most komoly?
Amikor egy gyártó v. szállító nem tarja karban az adatait és egy előre beállított nap elteltével sem módosítja a határidőt, vagy jelentős késedelembe esik az eredeti ígérethez képest, akkor a rendszer ilyen abszurd értékkel figyelmeztet. Ilyen esetben érjük, írjon kollégáinknak. Minden esetben hivatkozzon a rendelésszámra (ABCD-EFGH-IJKL) és pontosan jelezze, hogy mely cikkszámmal van problémája, vagy esetleg mire szeretne módosítani. Levelét bármely levelünkre válaszolva elküldheti, vagy az info@expansys.hu -ra is címezheti.

Futárral, Futárszolgálattal kapcsolatos kérdések

Meg tudja mondani a csomagszámomat, merre jár a futár?
a.) Ha azt látja, hogy a rendelése 'kiszállítva' -shipped állapotba került, és tegnap még nem volt az, akkor rendelését ma csomagolták/számlázták. Este, amikor a futárszolgálat ténylegesen felveszi a csomagját raktárainkban, akkor kap csomagszámot. Ekkor kapja majd meg a feladásról szóló értesítő levelünket is, ebben a futárszolgálat telefonszáma is benne van, és ekkortól a nyomkövetőn látszik már a futárszolgálat logója is. Ha arra kattint, akkor pedig a futárszolgálat által adott csomagszámot és a futárszolgálat nyomkövető rendszerének adatait is látja, azaz követheti, merre jár a csomagja.
b.) Ha nem jelenik meg nyomkövetési információ a feladás napjának estéjén, akkor ellenőrizze, bizonyosan nyomkövetett futárral kérte-e a kiszállítást? Pl. postai kiszállítás esetén a 'kiszállítva' információn túl más nem jelenik meg, a postás viszi házhoz csomagját, átfutása kiszámíthatatlan, helyfüggő.
Kérhetem, hogy hívjon fel a futár szállítás előtt?
Ez egyik futárnak sem alapfeladata. Postai kiszállítás esetén értelmetlen, nincs ilyen szolgáltatás, a nyomkövetett futárok szerződéseiben is inkább utólagos szolgáltatás ez, címnyomozáskor telefonálnak. Nem garantálható tehát, hogy a kérésének megfelel az adott csomagszállító. Célszerűbb és pontosabb az előző pontban írtak szerint követni a csomag útját. Ha esetleg mégsem tudja adott napon átvenni, akkor futárszolgálatok diszpécsereivel tud egyeztetni (telefonszám az értesítő levélben, csomagszám a nyomkövetőn).

a lap tetejére

5. Számlázás, ÁFA, bankkártya terhelés, banki utalás, utánvét

Fizetési módok, terhelés, bankkártya

Milyen fizetési módokat választhatok?
- Bankkártyás vásárlás; Értékhatárok: 0-1000 EUR között; Visa, Mastercad és Amex kártyákkal tud fizetni.
- Banki átutalás; nincs értékhatár; EUR számlára utal (utalás előtt mindig ellenőrizze banki költségeit, a deviza utalás költsége inkább csak nagyobb értékek esetén javasolt)
- Utánvétes fizetés a futárnál HUF-ban (csak 100 EUR feletti rendelések esetén; költségeit mérlegelni érdemes)
Mikor terhelik bankkártyámat?
A bankkártya terhelésére kizárólag a csomagoláskor, feladáskor kerül sor. Ez nagy előny, hiszen a pénzéhez csak akkor nyúl bárki is, amikor valóban a teljesítés történik.
Virtuális kártyám van. Olyan kártyám van, melynek egyenlege csak néhány napig áll rendelkezésre, hívnak terhelés előtt?
Ilyen kártyák esetén nincs lehetőség arra, hogy valaki előzetesen egyeztessen Önnel terhelés előtt. Az automatizált folyamatban nem kiszámítható, mikor kerül Önre sor, tehát, ha a nyomkövetőn azt látja, hogy rendelése 'ready to ship', akkor ügyeljen a megfelelő egyenleg elérhetőségére. Ha nem sikerül, erről is értesítőt küld az automata rendszer.
Mennyire megbízható az EXPANSYS bankkártya-kezelése?
- Az EXPANSYS kizárólag csak a kiszolgálható rendeléseknél terheli a bankkártyát, kizárólag az arra feljogosított és szakmai, banki biztonsági tanúsítványokkal rendelkező külföldi dolgozói láthatják és kezelhetik adatait. A rendszerben tárolt bankkártya adatok a tranzakciók zárását követően törlésre kerülnek, illetéktelenek nem láthatják az Ön által megadott adatokat.
- Hazai ügyintézőink nem tudnak segíteni a megadott bankkártya-adatok egyeztetésében. Telefonon senki, sohasem kérhet Öntől kártya-adatokat, e-mailben sem kérhet ilyet, sőt nem is fogadhatja ezeket!
Bankkártya-biztonsági ellenőrzést, további adatok megadását kérték tőlem?! Miért, mit tehetek?
Bármely esetben kérhető, de 100 EUR feletti rendelések esetében az első vásárlásnál ez a biztonsági előírás. Vásárlási feltételeink szerint az adatok kezelésére feljogosított dolgozók további adatokat kérhetnek biztonsági ellenőrzésként. Az ellenőrzés oka egyszerű. Az első vásárláskor (vagy később a korábbitól eltérő adatok megadásakor) az EXPANSYS is igyekszik kizárni a kockázatokat (pl. lopott bankkártyával történő visszaélések). Ez folyamat a vásárló védelmében is történik. Az adatokat zárt rendszer kezeli, a felöltött információkat és a már megadott bankkártya adatokat is csak 2-3 arra feljogosított ügyintéző láthatja. A kért ellenőrzés hiányában nem szállítható ki a rendelés, ha nem akarja megadni a kért információkat, a rendelést banki átutalásra, vagy utánvétesre módosíthatja.
Feltöltöttem a kért adatokat, mikor ellenőrzik?
A feltöltött adatokat csak az arra jogosított ügyintézők kezelhetik, általában néhány óra a feldolgozás ideje, ha van raktárkészlet a kért termékből. Esetenként (ha a kiszolgálási folyamatok szempontjából nem lassít semmit), kicsit több időt is igénybe vehet. Az ellenőrzés akkor tekinthető befejezettnek, ha a nyomkövetőn a megfelelő statusba kerül a rendelése (pl.: part-shippable, ready to ship, awaiting stock).
Banki utalással kapcsolatos kérdések: Bankszámlaszám? EUR-t vagy HUF-t utaljak?
- A rendelés-visszaigazoló leveleink tartalmazzák azt a bankszámlaszámot, melyre az EUR utalását teljesítenie kell. Általában ez egy Német Commerzbank bankszámla (Swift: COBADEFFXXX; IBAN: DE58 5004 0000 0588084400), melyre elméletben EUR és HUF fizetés is indítható.
- Javaslatunk az, hogy EUR-t indítson. Ha nem kapott pontos EUR visszaigazolást (pl. proforma számlát), kérje azt ügyintézőnktől! Minden esetben Deviza-utalásként tudja a tranzakciót kezdeményezni bankjánál.
- Ügyintézőink el tudják küldeni a kért adatokat, de abban nem tudnak Önnek segíteni, hogy az adott online banki felületen mit kell tennie a deviza-utalás elindításához.
- FIGYELEM! Ha nem járatos a deviza-utalásban, kérje bankja segítségét és győződjön meg arról, hogy ez milyen extra költségekkel járhat Önnek!
- FIGYELEM! A Banki utalásnál ügyeljen arra, hogy a rendelésszáma mindig szerepeljen a közlemény rovatba!
Elindítottam az utalást, meddig várjak, hogyan látom?
- Ha elindította az utalás, kérjük írjon ügyintézőnknek egy levelet, ezzel is segíti a nemzetközi pénzügy tevékenységét!
- Az utalás átfutása általában 3-5 banki nap.
- Az utalásokat a nemzetközi pénzügy kezeli, utalása beérkezését a nyomkövetőn jelzett status-változások jelzik (pl. awaiting payment-re vagy awaiting stock-ra módosul)
- Fentebb már jeleztük (first-pay-first-serve elv), hogy az utalás ideje alatt a készlet nem védett!
Utánvétes vásárlással kapcsolatos kérdések?
- Utánvétes vásárlás esetén HUF-ban fizet a futárnál, de továbbra is EUR alapú a vásárlása. A futár a saját napi árfolyamával dolgozik, a beérkezés napján konvertál, az EXPANSYS árai az elmúlt hét végi EUR/GBP/HUF együttállás által meghatározottak. Ezért a ténylegesen fizetendő és a rendelésben szereplő HUF árak eltérhetnek az árfolyam mozgásával. A futár által alkalmazott árfolyamot a futárcégtől kérdezheti meg az átvétel napján. (csomagszám a nyomkövetőn, telefonszám az értesítőben).
- A termékek egy szűkebb körére a www.pdatech.hu címen egy gyűjtőrendelést is üzemeltet hazai partnerünk. Itt más vásárlási feltételekkel, más árakon, de kedvező utánvétet vehet igénybe. Az EXPANSYS 100 EUR alatti vásárlás esetén utánvétet nem kínál (túl drága), a pdatech-es felület erre szolgál.
Árfolyamváltozás?
Az adott napon ténylegesen terhelt összeg az árfolyamváltozás miatt többnyire csak érintőlegesen egyezik meg a weboldalon látható HUF árakkal. Gyengülő HUF esetén ez veszteséget, erősödő HUF esetén nyereséget jelenthet a vásárló számára (emlékeztető - a webes felület heti egy konverzióval mutatja HUF-ban a GBP/EUR miatt is változó árakat, de terheléskor a bankja a napi árfolyammal dolgozik - ebből adódik eltérés, ez többnyire minimális).

Számla, ÁFA, EU Adószám

Számla
- Az EXPANSYS francia leányvállalata számlázza a magyar oldalon feladott rendeléseket. A számla EUR-ban kerül kiállításra, HUF számla nincs, nem kérhető.
- A csomag feladását követő éjszaka a számláját a rendszer e-mail üzenetben is elküldi, ez mindenben megfelel a hazai és nemzetközi szabályozásoknak (Magyar ÁFA és PM rendeleteknek, formai és alaki előírásoknak is)
- Számláját .pdf csatolmányként később is el tudjuk küldeni
ÁFA, VÁM
- A közösségi beszerzésre és a távollévők közti üzletkötés szabályai alapján végfelhasználóként a UK 20%-os ÁFA kulcs kerül alkalmazásra, Közösségi beszerzésre jogosult vállalkozások 0%-os beszerzésre is jogosultak.
- VÁM: Az EXPANSYS-nál EU-s beszerzést hajt végre, amikor a webáruházban rendel. Tehát nincs további vámfizetési kötelezettsége
EU-ADÓSZÁM, VAT ID
- A webáruházban a rendelésfelvételkor tudja ezt megadni (magyar adószám első 8 karaktere előtte HU előtag, pl. HU12345678)
- A szabályok értelmében az adószám országának és a szállítási cím országának egyeznie kell (tehát pl. szlovák vállalkozás adószámával csak szlovákiai szállítási címet állíthat be)
- Az EXPANSYS az EU adószámokat az EU szerverein ellenőrzi, ha nem biztos abban, hogy cége rendekezik-e ilyennel, egyeztessen könyvelőjével! ha nincs élő EU-adószáma, a NAV-nál elektronikus úton igényelhető díjmentesen
- Az EU közösségi beszerzés szabályairól könyvelőjével egyeztessen! Ügyintézőink nem tudnak ebben segíteni néhány alapinformáción túl)
- Amennyiben nem veszi fel az adószámot és ügyintézőnk sem veszi észre ennek hiányát, utólag csak a RMA folyamat bevonásával pótolható (visszaküldés).
Számla-adatok utólagos módosítása
- A számla kiállítását követően nincs lehetőségünk módosítani a számlán
- Amennyiben a szállítási címet szeretné módosítani és a csomag még úton van, a szállító ügyfélszolgálatával tud kapcsolatba lépni
- Mivel a számla egyben árumozgást is keletkeztet, az egyetlen módosítási lehetőség a folyamat 'visszaforgatása', azaz a termékek visszaküldésével lehet stornózni és új rendelésként már a helyes adatokkal elhozni ismét a termékeket. Ehhez az RMA ügyintézést kell kezdeményeznie.

a lap tetejére

6. Garancia, jótállás kérdései

Mennyi a garancia?
- Az EXPANSYS mindenben megfelel a Magyarországon és az EU-ban előírt jótállási kötelezettségeknek
- Azaz minden bruttó 10 000 HUF feletti értékesítésére min. 1 év jótállás vonatkozik, kivéve a fogyóeszközöket és a vásárlási feltételekben külön szabályozott tételeket (pl. szoftver)
- Amennyiben egy gyártó adott termékre a magyar előírásoknál hosszabb szavatosságot vagy jótállást biztosít, természetesen ez is mindig érvényesíthető
Részletesebben szavatosság/jótállás témakörről! Külön blog-bejegyzésben is foglalkozunk két fontos témával, kérjük, olvassa át alaposan!
1. Kiemelt garanciális kérdések
2. RMA folyamat
Hogyan érvényesíthető a jótállás?
- Amennyiben adott gyártónak van hazai márkaszervize, és ez kényelmesebb (és kezeli az EXPASNYS számla alapján a jótállást) hozzájuk is lehet fordulni.
- Ha nincs hazai szerviz, vagy bármely egyéb okból kényelmetlen oda menni, nem kezeli az EXPANSYS-os eladást, vagy rugalmasabbnak érzi az EXPANSYS csomagküldő szolgáltatásával intézni az ügyeit, akkor a készülék külföldi szakszervizbe juttatása is megoldott.
Hol érvényesíthető a jótállás?
Az EXPANSYS nem rendelkezik hazai szervizponttal, vagy ügyfélszolgálati irodával, ahol leadhatja a hibás terméket, külföldre kell eljuttatnia a problémás eszközt. A hibás termékek küldését egy ún. RMA azonosító kérésével tudja elindítani ( bővebben). A legegyszerűbb, ha felveszi a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (mindig hivatkozzon az eredeti rendelés azonosítóira).
Hol találom a hazai szervizeket?
Az EXPANSYS közel 1000 gyártó 17-18000 termékét értékesíti. Néhány gyártói szerviz elérhetőségét a hivatkozott részletesebb szerviz-blog tartalmazza, további gyártói szervizek elérhetőségeit a gyártó magyar weboldalain is keresheti, de természetesen, ha felveszi a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, segítünk.
Mennyi időt vesz igénybe az EXPANSYS garanciális ügyintézése?
Az EXPANSYS törekszik arra, hogy ügyfeleinek a lehető leggyorsabb megoldást biztosítsa. Folyamatosan mérjük, mely eset mennyi időn belül bonyolítottunk le. Az EU jogszabályoknak megfelelően akár 30 napig is húzódhat az ügyintézés, a gyakorlati tapasztalat azonban azt mutatja, hogy ennél sokkal rövidebb ügyintézési időket is realizálunk. Sűrűn még az ide-oda utaztatás idejével együtt is gyorsabban intézzük az ügyeket, mint ahogy az Magyarországon megszokott.

a lap tetejére

7. RMA, elállás, visszaküldés, visszatérítés, csomag-hibák

Mi az az RMA folyamat?
Külön blogban olvashat róla (bővebben). Bármely, a csomag feladását követően kezdeményezet igény ezen azonosító megkérésével indítható.
Elállás
- Alapjog: az átvételtől számított 14 napon belül - részletes szabályai a vásárlási feltételekben.
- Természetesen a csomagfeladásig is bármely rendelés törölhető módosítható.
- Ügyeljen arra is, hogy elállás esetén a már leszállított termékek esetében egyéb költségek is felmerülhetnek (pl. bontott termék, visszaküldési költség)
Visszatérítés kiszállítás előtt
- Bankkártyáját nem terheljük, csak csomagfeladáskor, így ha a feladás előtt törli, nincs probléma
- Esetenként a banki kivonatokon ugyan láthat terhelést már a feladás előtt, de ez törölt tranzakciók esetében 3-4 banki napon belül frissítésre kerül és az egyenlege visszaáll
- Amennyiben banki átutalással vásárolt és lemondja részben vagy egészben a rendelést, az összeg 30 napos átfutással visszautalható. Manuálisan kell kérvényezni.
Visszatérítés kiszállítás után
Az RMA folyamat és a vásárlási feltételek szabályozzák. Banki visszautalásra van lehetősége (kb. 30 nap átfutással).
Visszaküldés
- A visszaküldés részletes szabályaival a vásárlási feltételek (9.0 ponttól) és a hivatkozott RMA-blog foglalkozik.
- Csomagot csak RMA-azonosítóval küldhet vissza!
- A csomag kiküldése csak esetenként díjmentes. A csomagot küldheti Ön is, kérheti a csomagfelvételt az EXPANSYS-tól is.
- A megadott visszaküldési cím változhat, de többnyire az EXPANSYS egyik vállalkozásának, a UK DATASELECT címére kell eljuttatnia (Dataselect Returns Department, Building 120, Edinburgh Avenue, Slough, United Kingdom. SL1 4SS.)
Csomag-hibák
- Az egyes problémák jelzésére különböző határidőket állapítunk meg, részletes szabályaival a vásárlási feltételek (9.0 ponttól) és a hivatkozott RMA-blog foglalkozik.
- Hibás, sérült csomag szállítása esetén minden esetben a szállítóval a helyszínen vetessen fel jegyzőkönyvet. Az EXPANSYS nem küld bontott, lezáratlan dobozt (kivéve B-stock, de az is becsomagolva érkezik). Ilyen esetekben a szállítóval és ügyfélszolgálatunkkal is vegye fel a kapcsolatot.
- Bármely hiba (hibás/bekapcsolhatatlan, elcsomagolták/mást kapott, sérült csomag) jelzésére az átvételtől számított max. 24 óra áll rendelkezésére (természetesen garanciális v. elállási problémák más témakör)

a lap tetejére

8. Viszonteladói kérdések?

Vásárolhatnak viszonteladók is?
Igen. Amennyiben rendelkezik EU adószámmal, akkor jogosult ÁFA-mentes importra is. Közösségi adószámát a rendelés feladásakor adhatja meg. Magyarországi szállítás csak magyar adószámmal kérhető. Az ellenőrzés automatikus és az EU rendszereiben dolgozik.
Van-e árlistájuk? Kell-e regisztrálnom cégadatokkal?
- Nincs külön árlista, minden viszonteladói esetet egyedileg kell elbíráltatni. 1-2 darabos beszerzések esetében nem tudunk speciális árat biztosítani, általában egy termékből 5 db feletti rendelés esetén kérhet speciális árakat. Kivétel a néhány EUR értékű termékek, ahol minimum 3-400 EUR rendelési érték felett lehet csak egyedi árat biztosítani.
- Regisztrálni nem szükséges, külön cégkivonatokat küldeni nem szükséges, az EU adószám ellenőrzése az EU szerverein történik rendeléskor, ajánlat kiadásakor.
Így kérjen viszonteladói árajánlatot!
- Minden termék leírása tartalmaz egy 'EXPANSYS kód'-ot - erre hivatkozzon, vagy terméklinket küldjön.
- Ajánlat kiadásához szükséges cége neve, számla és szállítási címe, EU adószám, kapcsolattartó név és elérhetősége (mail, telefonszám).
Vásárolhatok-e utólagos utalással?
Alapesetben nem. Ugyanazon fizetési lehetőségei vannak, mint bárkinek. Természetesen visszatérő nagyvásárlóink, megfelelő pénzügyi stabilitás igazolását követően utólagos átutalással is vásárolnak.

a lap tetejére

9. Biztonság, felelősség, házirend?

Látogatás
Az EXPANSYS oldalainak első látogatásakor ajánlott megismerni vásárlási feltételeinket. E feltételek időről-időre változhatnak, a módosítások automatikusan megjelennek, visszatérő vásárlás esetén is érdemes ellenőrizni, volt-e változás!
Biztonság
- Az EXPANSYS rendelés-feldolgozó oldalai 1024 bites titkosítással, tanúsítvánnyal védett oldalak.
- Amennyiben a rendszer biztonságos használatával kapcsolatban megjegyzése van, azt az administrator@expansys.com címen tudja megtenni (angolul).
Házirend, felelősség
- Minden szükséges intézkedést megtettünk annak érdekében, hogy rendeléseihez, információihoz és fizetéseihez illetéktelenek ne férhessenek hozzá, a rendelésfeldolgozás, kiszállítás fázisaiban is csak az arra feljogosított munkavállalóink férnek hozzá adataihoz.
- Látogatásával Ön is felelősséget vállal, döntései nem minősülnek banális jogügyletnek. Amennyiben vásárlási feltételeink bármely pontjával nem ért egyet, ne folytassa rendelése feladását!

a lap tetejére