Vásárlási feltételek

A webáruház tulajdonosa és üzemeltetője az EXPANSYS - Vásárlás az EXPANSYS vásárlási feltételei szerint

Általános vásárlási és felhasználási feltételek (Szerződési feltételek)

Amennyiben közvetlenül kollégáinkkal szeretne kapcsolatba lépni, vagy telefonon keresztül szeretne rendelést leadni, munkanapokon 10.00-18.00 között hívja a +3619991999 telefonszámot.

Az alábbi feltételek bármikor változhatnak, kérjük vásárlás előtt alaposan olvassa át. A módosítások az Interneten való megjelenés pillanatától érvényesek, nem alkalmazhatók a korábban megkötött szerződésekre. A honlapon leadott minden rendelésre a leadáskor érvényes általános vásárlási feltételek vonatkoznak. Megrendeléskor vásárlónk az alábbi feltételeket fogadja el.

Az alábbi vásárlási és felhasználási megállapodás

egyrészről az

EXPANSYS EUROPE SAS
256 Rue de Thor, CS 90554
34960 Montpellier Cedex 2
France

FR06 444 088 793

mint "EXPANSYS", vagy "Vállalkozás"

másrészről

Az ügyfél

mint "vásárló", "ügyfél" között jönnek létre.

Előszó

Az EXPANSYS High-Tech termékek értékesítésére specializálódott internetes szakkereskedés. Rendelését az interneten keresztül tudja indítani. Termékeinket nem kínáljuk kiskereskedelmi boljainkban vagy bemutatótermeinkben, termékeinket nem forgalmazzuk nyomtatott katalógus alapján, a vásárlás kizárólag az interneten keresztül lehetséges.

1.0 Alapfogalmak

Jelen általános felhasználási és vásárlási feltételek szereplői résztvevői egyrészről az EXPANSYS (EXPANSYS S.A.S - société par action simplifiée ~ Zártkörűen működő részvénytársaság a francia jog szerint - Székhelye: Rue de Thor, 34960 Montpellier, Franciaország, Cégjegyzékszám: FR06 444 088 793 és a vásárló. A www.expansys.hu jogi, akár természetes személy lehet. Jelen vásárlási feltételek kizárólag a www.expansys.hu (vagy az EXPANSYS által üzemeltetett - powered by EXPANSYS jelöléssel ellátott) oldalon feladott rendelésekre vonatkoznak.

1.1 érvényesség

Jelen megállapodás érvényessége az www.expansys.hu oldalon elhelyezett, ügyviteli rendszerünkbe érkező rendelés feladásával indul. A rendelés feladható a webes felületen keresztül, de az e-mailben, telefonon faxon, vagy postai úton feladott rendelésekre is jelen általános felhasználási és vásárlási feltételek érvényesek (alapvetően tehát a webes rendelés a javasolt). A rendelés feladásának dátuma az EXPANSYS rendszerébe történő érkeztetés. A vásárló a rendelés feladásával elfogadja az itt felsorolt általános vásárlási és felhasználási feltételeket és beleegyezik annak betartásába.

1.2 Területi hatály

Vásárló -aki rendelését az EXPANSYS tulajdonában álló weboldalon keresztül adja fel (www.EXPANSYS.hu)- tudomásul veszi, hogy rendelésére az EXPANSYS S.A.S. székhelye szerinti franciaországi jogszabályok vonatkoznak. Amennyiben az esetleges vitás kérdések és problémák rendezésére felek nem látnak békés úton megoldást, azokat a francia jogszabályok szerint kell rendezni.

1.3 Szerződési szabadság

Az expansys.hu oldalon történő rendelésfeladás nem minősül mindennapos, ún. "banális" jogügyletnek, ezért a Francia Civil Code 1124-es cikkelyének megfelelően vásárló kijelenti, hogy jogosult és rendelkezik olyan szerződéskötési képességgel, mely nem áll a Francia Civil Code 448 cikkelyének korlátozása alatt.

1.4 A vásárló jóváhagyása

Az expansys.hu oldalon történő rendelés feladásával vásárló elfogadja a vásárlási és felhasználási feltételeket. A telefonon szóban, faxon vagy postai úton feladott rendelések esetén is automatikusan az alábbi feltételek lépnek életbe, amint a rendelés az EXPANSYS rendszerében rögzítésre és jóváhagyásra kerül, és erről a visszaigazoló e-mail üzenet megérkezik a vásárlóhoz. Kizárólag egyéb, mindkét fél által aláírt írásbeli megállapodás módosíthatja jelen szerződési feltételeket. A vásárlási és felhasználási feltételek mindig elérhetők az expansys.hu weboldalon. Vásárló külön kérésére a vásárlási és felhasználási feltételeket e-mail, telefax vagy postai úton is el tudjuk juttani az ügyfélhez.

1.5 A szerződési feltételek módosulása

Jelen általános vásárlási és felhasználási feltételek bármikor módosulhatnak, ezért különösen fontos, hogy a vásárló minden esetben olvassa el ezeket a feltételeket. Minden verzió érvényességi dátuma oldalainkon megtalálható. Rendelésére a rendelés feladáskor érvényben lévő szerződési feltételek érvényesek.

1.6 A termékek jellemzői, leírása, specifikációk

Az EXPANSYS törekszik arra, hogy a weboldalon forgalmazott és bemutatott termékekről mindig pontos és szabatos leírást publikáljon. A leírásokat és műszaki specifikációkat a gyártói információk alapján állítjuk elő, mely információk tartalmáért, az esetleges tévedésekért az EXPANSYS nem vállal felelősséget. Minden esetben amikor csak szükséges és lehetséges, oldalainkon a gyártói oldalakra mutató hivatkozásokat is megtalálja. Amennyiben online olvasható termékspecifikációkkal kapcsolatban problémája van, vagy megerősítésre van szüksége, kérjük jelezze e-mailben vagy a megadott elérhetőségeken.

Termékmenedzsereink arra törekednek, hogy a webáruházban bemutatott termékeket valós termékfotókkal illusztrálják. Ugyanakkor ezek minden esetben csak illusztrációs célt szolgálnak! A képek eltérhetnek a valós terméktől (pl. esztétikai különbségeket, más színárnyalatokat láthat rajta). Amennyiben a bemutatott fotón a műszaki specifikációhoz képest eltérést fedez fel, a termék leírása az érvényes információ!

Külön jelzés nélkül az eXpansys.hu oldalain bemutatott termékek mindegyike új termék, a csomagolások esetleges megbontására kizárólag a hozzáadott alkatrészek (pl. Eu-UK táp), leírások, kuponok, garanciajegyek behelyezésekor kerül sor. Kivételt a B-raktár jelöléssel ellátott termékek képeznek. Ezek esetleg bontott, vagy demo modellek, kondícióikat külön jelezzük. Minden forgalmazott termék megfelel a hatályos európai jogszabályoknak. Az EXPANSYS törekszik arra, hogy a értékesítésre kerülő készülékekhez szükséges nyelvi leírások, beüzemelési és használatbavételi útmutatók, valamint felhasználói kézikönyvek a vásárló anyanyelvén is elérhetők legyenek. E törekvésünk ellenére gyakran előfordul, hogy e leírások csak a letölthető vagy elektronikus formában állnak rendelkezésre, vagy az adott nyelvi leírás még csak készülőben van.

1.7 Diszkontok, kuponok, ajándékok

Gyakori, hogy a megrendelt termék mellé különböző további kedvezményeket biztosító terméket kap ajándékként a csomagban, esetleg a termék mellé további vásárlási kedvezményeket vagy újabb lehívható ajándék termékeket kaphat. Ezek vissza nem térítendő ajándékok, melyekre a szokásos vásárlási feltételek nem vonatkoznak. Nem vonatkozik rá pl. a megszokott jótállási és garanciális feltétel, nem küldhető vissza, nem cserélhető be, nem kérhető pénzvisszafizetés.

1.8 A termékek árazása

1.8.1. Az eXpansys.hu oldalon feltüntetet árak Forintban kerülnek feltüntetésre, nem tartalmazzák a szállítási költségeket. Nagybetűvel a bruttó árakat, kisbetűvel a nettó árakat is láthatja.

1.8.1.1 Az árak ugyanakkor EUR, illetve GBP alapon kerülnek nyilvántartásra, heti egyszeri árfolyam-megállapítással (általában a előző szombati keresztárfolyamok alapján). A számlára € / EURO kerül.

1.8.1.2 Fentiek miatt bizonyos tranzakciótípusok esetében (pl. bankkártyás vásárlás, paypal vásárlás) az adott napi ténylegesen terhelt összeg akár 1-2 EUR-ral is eltérhet a weboldalon látható HUF áraktól. Gyengülő HUF esetén ez veszterséget, erősödő HUF esetén nyereséget jelenthet a vásárló számára.

1.8.2. Az EXPANSYS árai napi szinten, sőt akár egy napon belül többször is változhatnak. Az árak akár különböző bevezető, kifuttató vagy általános akciók következtében is változhatnak, bizonyos esetekben speciális ajánlatok elfogadásához kötve vehetők igénybe (pl. mobilszolgáltatói szerződések). Ha a vásárló olyan termékre ad le rendelést, melyet a rendelés leadásakor az EXPANSYS nem tud szállítani, a rendelés leadását követő 7 napig mindenképpen a rendeléskor leadott ár érvényes. Ha a termék csak előrendelhető volt, vagy 7 napon túl változik az ára, a vásárló értesítőt kap az árváltozásról, és eldöntheti, hogy rendelését fenntartja-e vagy törölhető.

1.8.3. Bár az EXPANSYS folyamatosan karban tartja árait, de minden gondossága ellenére a nyilvánvaló tipográfiai hibák mellett (elütések, elgépelések) is lehetnek árképzési hibák.

1.8.4. A termékek árazása mellett a termékek készletei, elérhetősége is látható. Ez szintén dinamikusan változó jellemző.

1.8.5 Szállítási költségek
A szállítási költségek a rendelés becsült tömegétől, a választott szállítótól és a szállítási címtől (ország) függően változnak. Az általános forgalmi adó fizetési kötelezettség a szállítási költségeket is a 2.1 és 2.2 pontok szerinti mértékben terheli. Bizonyos marketing-akciók esetében a szállítási költség díjmentes is lehet.

1.8.5.1 Rész-szállítás
Figyelem! Minden 3-nál több tételt tartalmazó rendelés rész-szállítása további kiszállítási költséget jelenthet Önnek. Amennyiben 3 különböző tételnél kevesebb terméket tartalmaz rendeélse, külön kell jeleznie, ha rész-szállítást szeretne.

1.8.5.2. Rész-szállítás utánvét esetén nincs. Továbbá amennyiben utánvétes kiszállítást választ, ügyeljen arra, hogy díjaink az utánvét és a kiszállítás költségét egyaránt tartalmazzák. Ez a költség nem vitatható (nem kerül visszatérítésre pl. visszáru esetén), amennyiben a kiszállítás már megtörtént.

1.8.6 Értékbiztosítás:
A rendeléshez tartozó szállítási költség tartalmazza a csomag értékbiztosítási költségeit is. Az értékbiztosítási költségek a csomag értéke alapján kerülnek megállapításra.

2.0 általános Forgalmi Adó (ÁFA)

2.1 Alkalmazása

2.1.1 Magyarország Európai Unióhoz történt csatlakozása óta érvényesül a rendeltetési hely elve szerinti ÁFA-szabályozás. E szerint a teljesítés helyének a termék feladásának rendeltetési helyét kell tekinteni. Az EXPANSYS az Egyesült Királyságban található raktárából szolgálja ki a rendeléseket (20%). Amennyiben a magyar vásárló hazai vállalkozása számára szeretne ÁFA-mentes számlát kapni, rendelkeznie kell közösségi adószámmal (pl. HU12345678). Kizárólag ennek ellenőrzését követően tud az EXPANSYS ÁFA-mentes számlát kiállítani. E számla alapján a vásárló a magyarországi adójogszabályok szerint köteles a termékimportot lebonyolítani.

2.1.2 Amennyiben a rendeléskor megadott közösségi adószám az EXPANSYS által nem ellenőrizhető, vagy hibás, esetleg tévesen került megadásra, az EXPANSYS kizárólag a rendeltetési hely szerinti ÁFA-val növelt számlaértéket tudja számlázni.

2.1.3 A számla elkészítése és a csomag feladása egy automatizált műveletsorban történik. Ezt követően az EU adószám már nem rögzíthető, utólag nem módosítható a számla tartalma.

2.2 Az ÁFA mértéke

Az alkalmazott ÁFA kulcs 20 % a magyarországi rendelések esetében.

3.0 Rendelések

3.1 Rendelések feladása

A rendelések feladását a vásárló kezdeményezheti a weboldalon feladott megrendeléssel, telefonon vagy faxon, esetleg postai levélként történő rendeléssel. Az online rendelésfeladás garantálja a legbiztonságosabb és leggyorsabb rendelésrögzítési módot. Amennyiben vásárló az EXPANSYS weboldalán keresztül adja fel rendelését, a megadott adatainak ellenőrzésére több alkalmat is kínál az EXPANSYS. A hibás adatok kitöltésért (pl.: hibás e-mail vagy szállítási, számlázási adatok rögzítése) az EXPANSYS nem vállal felelősséget. A csomagolást követően a megadott számlázási adatokon már nem lehetséges módosítani.

3.2 A rendelés visszaigazolása

A rendelés feladását követően az EXPANSYS automatikus rendelés-visszaigazolást küld a vásárló által megadott e-mail címre. Amennyiben hibás e-mal címet ad meg, a rendelés feldolgozása megakadhat.

3.3 A rendelés törlése, lemondása

3.3.1 A vásárló egészen addig jogosult térítésmentesen lemondani rendelését, amíg az számlázásra és feladásra nem kerül (egyazon napon történik a számlázás / csomagolás / feladás). A számlázást követően vásárlónak két lehetőség van a rendelés visszamondására. Ha a megrendelt termékekre a vásárlónak nincs szüksége, átveheti a csomagot, melyet bontatlanul, a visszaküldés szabályai szerint saját költségére visszajuttathat az EXPANSYSnak. Ha vásárló az EXPANSYS szállítójánál tagadja meg a csomag átvételét, az EXPANSYS jogosult a szállítási költség 2,5-szeresét visszatartani a visszafizetésnél.

A rendelés az info@expansys.hu címre küldött e-mailben mondható le a rendelésszám megjelölésével. A telefonon vagy faxon érkező rendelések lemondását kérjük e-mail üzenetben is megerősíteni.

3.3.2 Banki átutalással vagy PayPal (nem aktív jelenleg a PP) fizetéssel történő rendelések lemondása
A - Banki átutalás
Vásárlónak lehetősége van a nem szállítható és részben vagy egészben már kifizetett rendelés lemondására. A visszatérítést az ügyfélnek írásban kell kérnie, a visszatérítésre 30 munkanapon belül kerül sor.

B - PayPal (nem aktív jelenleg a PP fizetési mód a magyar oldalon) kifizetéssel történt rendelések lemondása
Vásárlónak lehetősége van a a részben vagy egészben szállítható és részben vagy egészben már kifizetett rendelés lemondására. A már kifizetett összeget az EXPANSYS 8 munkanapon belül téríti vissza a vásárló PayPal számlájára.

3.4 A rendelés tételeinek elérhetősége

A megrendelt termékek elérhetőségét folyamatosan nyomon követheti web-oldalunkon, a nyomkövető működését gyakori kérdéseink leírásában is részletezzük. Amennyiben egy termék kifogy a raktárkészletről, különböző statusokat láthat a weboldalon: "X darab raktárról - 3 nap", "Csak rendelésre", "Megszűnt", "Előrendelhető". Amennyiben az EXPANSYS a termék szállítójától nem tud megbízható információval a rendelés tételének érkezéséről, a vásárló e-mail értesítést kap a késéről, annak okáról.. Ebben az esetben a vásárló jogosult a rendelés módosítására vagy törlésére. A módosítások vagy a törlés díjmentesen hajtható végre.

Speciális ajánlatunk kizárólag készleteink erejéig a meghirdetett "Happy Hours" időszakban érvényesek!

3.5 "B-raktár" jelölésű termékek

A "B-raktár" megnevezéssel értékesítésre kerülő termékek nem minden esetben bontatlan, nem minden esetben új termékek. Kiszolgálásukra a érkezési/fizetési sorrendben kerül sor. A termékek leírásánál olvasható milyen állapotban vannak, a termék csomagolásából néhány elem (kábelek, cd-k, egyéb alkatrészek/tartozékok) hiányozhatnak. A csomagolás bizonyos esetekben a egyszerűbb lehet, vagy a gyártó/beszállító által "átdobozolva" érkezik.

Amennyiben "B-raktár" termék vásárlásakor nem tudja megállapítani, milyen állapotban van a termék, mert annak leírását a weboldal mégsem tartalmazza, kérjük hogy további információkért hívja a +3619991999 telefonszámokat vagy küldjön e-mailt az info@expansys.hu címre a termékek cikkszámával (expanys kód).

4.0 Fizetési feltételek

Az EXPANSYS fizetési rendszere automatizált, a rendelések kiszolgálásánál az "először érkező - first-come/pay-first-served" kerül kiszolgálásra, azaz amennyiben egy termékre többen is várakoznak, az kerül kiszolgálásra, akinek a kifizetése először történik meg. A fizetésnél a leggyorsabb a bankkártyás/hitelkártyás vásárlás. Bankkártyával történő fizetésnél a terhelés a csomagolás/számlázáskor történik, ha részleges szállítással kéri rendelésének teljesítését, akkor kizárólag a már leszállítható termékek számlázása és terhelése történik meg. Biztonsági okokból az EXPANSYS fenntartja a jogot bármely rendelés, részleges vagy teljes visszautasítására, azaz a kiszolgálás megtagadható.

4.1 Fizetési lehetőségek

Rendelését az alábbi fizetési módok valamelyikével egyenlítheti ki:

4.1.1 Bankkártya/hitelkártya (Mastercard és Visa) - 1000 Euro alatti vásárlásait fizetheti bankkártyával, a 100 és 1000 Euro közötti vásárlásoknál biztonsági okokból az EXPANSYS további ellenőrzéseket kérhet.
4.1.2 PayPal (Magyarországon nem aktív) - 1000 Euro alatti vásárlásait fizetheti PayPal-al, vásárlásánál biztonsági okokból az EXPANSYS további ellenőrzéseket kérhet.
4.1.3 American Express. - Hitelkerete nagyságáig vagy 1000 EUR korlátig vásárolhat
4.1.4 Banki átutalás - Bármekkora rendelés kezdeményezhető így, célszerűen 1000 EUR felett
4.1.5 Utánvét: Amennyiben ez a fizetési mód rendelkezésére áll, a futárnál készpénzben, Forintban tud fizetni

Figyelem!
1000 € feletti vásárlásnál kizárólag banki utalással tud vásárolni!

4.2 Késedelmes fizetés

Késedelmes fizetés, részleges fizetés, korábbi rendezetlen tartozás vagy jogvitával érintett korábbi rendelések/egyéb rendezetlen ügyek esetén az EXPANSYS fenntartja a jogot a szállítás megtagadására.

4.3 A fizetések biztonsága

Bankkártyás/Hitelkártyás vásárlások esetén az EXPANSYS minden rendelést biztonsági ellenőrzésnek vet alá. Az ellenőrzés során az eXpanys további információkat kérhet a vásárlótól. A rendelés-feldolgozás során az EXPANSYS további dokumentumokat kérhet (pl. személyi azonosító, lakcímkártya másolat, szállítási cím igazolása, utolsó névre szóló közüzemi számlák, stb.). Az adatok feltöltése biztonságos adatkapcsolaton keresztül történhet, a feltöltést követően jól őrzött helyen kerülnek tárolásra, kizárólag arra feljogosított, megfelelő tanúsítványokkal rendelkező EXPANSYS alkalmazottak által betekinthető. A vásárlás kizárólag ezen ellenőrzéseket követően jöhet létre. A fizetési visszaélések elkerülése érdekében az EXPANSYS minden bankkártyás tranzakció adatait külön biztonsági fájlban rögzíti. Ezen intézkedések mind az EXPANSYS, mind a vásárló biztonságát is szolgálják. A francia "informatique et liberté" (érvényben 1978/01/06 óta) (informatikai és adatvédelmi és személyiségjogi) törvénnyel összhangban a vásárló jogosult betekinteni az EXPANSYS által tárolt saját adataiba, ezeket jogosult módosíttatni, illetve a vásárlást követően töröltetni. A kért információk szolgáltatását, módosítását vagy törlését levélpostai küldeményben kérheti.

4.4 Tulajdonjog fenntartása

A rendelés teljes kifizetéséig az áruk tulajdonjoga az EXPANSYS-t illeti meg. A tulajdonjog fenntartása nem mentesíti a vásárlót a már leszállított és átvett termékek meghibásodása, sérülése, elvesztése vagy szándékos rongálása miatti károsodás felelőssége alól. Amennyiben a vásárló viszonteladóként vásárol az EXPANSYStól, az EXPANSYS nem vállal felelősséget a vásárló már részben, vagy egészben leszállított rendeléseinek lemondásából, esetleges veszteséges értékesítéséből, kibontásából, illetve bárminemű jó-hírnév, goodwill, szállítási késedelem által okozott káráért.

4.5 Vállalati vásárlások, utólagos utalás

Szerződés alapján az EXPANSYS kiemelt ügyfeleinek lehetősége van utólagos banki átutalásra is. Ezen megállapodásokat az EXPANSYS közvetlenül kezeli. A vásárlások nagysága a havi többmilliós szintet el kell érje. Külön szabályok szerint tud utólagos utalással vásárolni, fizetési késedelem esetén az EXPANSYS kamatot számít fel (min. 2%/hónap)

5.0 Számlázás

A vásárló által megadott adatok alapján történik a számlázás. A csomagolást követően a megadott számlázási adatokon már nem lehetséges módosítani. Az EXPANSYS által kiállított számla automatikusan kerül kiküldésre .pdf formátumban. Az EXPANSYS EUR-ban számláz, a kiállított példány megfelel az EU-s és a magyar ÁFA és PM rendeleteknek, formai és alaki előírásoknak. Az EXPANSYS minden kiadott számláról őriz egy digitális másolatot. Amennyiben átutalással vásárol, lehetősége van pro-forma számlát kérni, mely alapján a banki utalást el tudja indítani.

6.0 átfutási idők (kiszállítás, rendelés-feldolgozás)

6.1 A rendelések feldolgozása

Munkatársaink hétfőtől-péntekig munkaidőben foglalkoznak a rendelések feldolgozásával. A kiszolgálás sebessége függ a raktárkészletektől, a fizetések beérkezési sorrendjétől, és bizonyos esetekben vállalati érdekek vagy gyártói/beszállítói megállapodások is befolyásolhatják. A rendelések feldolgozása -szerencsés esetben- akár másodpercek alatt is lezajlik, hiszen automatizált. Ugyanakkor akár napokra is elhúzódhat, amennyiben a rendelés során tévesen adja meg adatait, vagy olyan fizetési módot választ, melynek átfutási ideje és esetleges ellenőrzési procedúrái elhúzódnak.

Ideális esetben a bankkártyás vásárlás során, ha elegendő fedezet van a kártyán, és gyorsan ellenőrizhető, valamint megfelelő raktárkészlet is rendelkezésre áll, akár már aznap feladásra kerülhet rendelése, melyet másnap az EXPANSYS kiszállító partnerei átadnak a vásárlónak Magyarországon. A rendelés feldolgozás alapszabálya szerint a rendszer nem foglalja a készleteket.

Ez azt jelenti, hogy ha több terméket is rendel, de valamelyik nincs raktáron, és a rendelés csak egyben szállítható, akkor várakozik a rendelés. Időközben az esetleg várakozó termékek is elfogyhatnak, ha más megrendeli azokat. A"first-come/pay-first-served" szabályai szerint ha egy rendelés kiszolgálható és arra a fizetés is megtörtént vagy megtörténhet, akkor az minden más korábbi vagy éppen várakozó vagy részlegesen szállítható rendeléssel szemben elsőbbséget élvez.

6.2 Kiszállítási átfutási idők

A vásárló által választott szállítási módtól is függ a kiszállítás átfutási ideje. Az EXPANSYS általi csomagfeladásról a vásárló minden esetben értesítést kap, a szállítók által vállalt határidőkről oldalainkon tájékoztatjuk. Ugyanakkor az EXPANSYS nem tud felelősséget vállalni a választott szállító pontos teljesítéseiért. Bizonyos szállító partnerek automatikus hozzáférést biztosítanak csomagjuk nyomkövetéséhez is (pl. DHL, UPS, TNT), mások nem (Posta). A kiszállítás kizárólag munkanapokon történik, egyes országok nemzeti ünnepei, hétvégék, időzónák is befolyásolhatják. Természetesen az ügyfél által megadott szállítási cím hiányosságai, hibásan megadott átvevő miatt is késhet a kiszállításítás.

A várható szállítási/érkezési határidőket a vásárló nyomon tudja követni online az EXPANSYS által a visszaigazoló levélben küldött nyomkövető/rendeléskövető (tracking) oldalon, működéséről a gyakori kérdések között olvashat részletesebben.

6.3 Elérhetőség, szállíthatóság

Az EXPANSYS oldalain közölt munkanapokban megadott készlet-elérhetőség tartalmazza a raktárak közötti árumozgatás és a beszerzési rendelés-feldolgozási időket. Amennyiben egy termék nem elérhető raktárról, a beszerzés átfutási idejével korrigált elérhetőséget látja az oldalon. Mivel beszállítóink szállítási képességei is befolyásolják ezeket a határidőket, ezért az naponta akár többször is változhat. Vásárló jogosult a módosított határidők alapján eldönteni, hogy rendelését fenntartja-e, vagy eláll attól. Amennyiben már befizetés is történt a rendelésre (banki utalás esetén), természetesen a visszatérítés is megtörténhet ún. store credit formájában.

7.0 Csomagküldés, rendeléskövetés

A becsült kiszállítási időket és a csomagküldési díjak teljes tarifatáblázatát ide kattintva olvashatja.

7.1 Csomagolás

Az EXPANSYS rendeléseinek csomagolása megfelel a nemzetközi és hazai minőségi szabványoknak. Az EXPANSYS minden rendelés esetében figyelembe veszi az optimális helykihasználást, a dobozolásra kerülő termékek értékét, hogy csomagjai mindig a vásárló megelégedését szolgálják.

7.2 Visszaigazolás

Amint a vásárló rendelése megérkezik az EXPANSYS oldalán keresztül, automatikus visszaigazoló levelet kap rendelése beérkezéséről.

7.3 A rendelés követése

A már feladott csomagok követése a szállító partnerünk által biztosított online felületen keresztül követhető. Ezt a számot a csomagok felvételekor minden munkanap végén szállítmányozóink publikálják, és a rendelés nyomkövetőjén meg is jelenik a hivatkozás a partner-rendszerre. A szállítópartnerek által üzemeltetett nyomkövető oldalon megjelenő információk tartalmáért az EXPANSYS nem vállal felelősséget.

Figyelem! "Posta - Europe - Standard mail service", azaz postai kiszállítás választása esetén nincs lehetősége a csomagok nyomkövetésére

7.4 Logisztikai partnereink (szállítók)

Az EXPANSYS több szállító partnerrel is dolgozik, ezek régiónként, országonként változhatnak. Vásárló szabadon választhat a rendelési cím országában igénybe vehető szállítók közül. A választott fizetési mód is befolyásolhatja az igénybe vehető szállítók listáját, például nem minden partnerünknél lehet a csomag átvételekor fizetni is. A kiszállításra kerülő rendelés méretei vagy tömege is befolyásolhatja az igénybe vehető szállítók listáját.

8.0 Kiszállítás

8.1 Szállítási cím

Az EXPANSYS szállító-partnerei a rendelés feladásakor megjelölt címre szállítják a rendelésben szereplő termékeket. A rendelés feladásakor a vásárlónak lehetősége van a számlázási címtől eltérő kiszállítási címet is megadni.

8.2 átvétel meghiúsulása

A rendeléskor választott kiszállító partner szabályaitól függően, ha a rendelést nem tudja átvenni, a szállító értesítést hagy, vagy megpróbálja felvenni a kapcsolatot a vásárlóval. A csomag feladásáról és annak átvételi lehetőségeiről az e-mailben küldött csomagkövető weboldalakon is tájékozódhat.

8.3 Elhúzódó kézbesítés

Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a választott szállító által jelzett szállítási időpontok csúsznak. Jelentős 2 munkanapot meghaladó késésé esetén vegye fel a kapcsolatot az EXPANSYS-szal.

8.4 A csomag elvesztése

Amennyiben felmerül a csomag elvesztésének lehetősége, az EXPANSYS kellő időt biztosít a kiszállító felé a csomag felkutatására, illetve az elveszett csomag és az ehhez kapcsolódó visszatérítés elindítására. A helyzet tisztázásához rendelkezésre álló átfutási idők az alábbiak szerint alakulnak:
- Vásárlónak a csomag feladásáról szóló értesítő e-mail elküldésétől számított 10 munkanapon belül kell jelezni, ha csomagját nem kapta meg. Vásárló mindenképpen köteles jelezni ezt ahhoz, hogy az EXPANSYS elindíthassa a kutatást vagy megerősítse a csomag elvesztését. Ezen határidőn belül vásárló nem jogosult semmilyen visszatérítésre, egyéb követeléssel sem állhat elő.
- A fenti határidőn belül beérkező vásárlói bejelentéseket az EXPANSYS kivizsgálásra eljuttatja kiszállító partnere felé. Az igény jogosságának megerősítésére, vagy a kivizsgáláshoz az EXPANSYS egyéb dokumentumokat is kérhet a vásárlótól. A mihamarabbi ügyintézés érdekében vásárló a lehető leggyorsabban köteles reagálni ezen kérésekre.
- A kiszállítónak 1-3 hetes időszak áll rendelkezésére, hogy megfelelő választ adjon az EXPANSYS kérésére, a választól függően többféle továbblépési lehetőség áll rendelkezésre:
a.) Amennyiben a csomagot megtalálja a szállító, azt ismételten kézbesítheti, vagy értesíti az EXPANSYSt és ilymódon ismételten a vásárlót az újabb kézbesítésről.
b.) Amennyiben a csomag elveszett és erről a szállító értesíti az EXPANSYS-t, vásárlónak lehetősége van eldönteni, hogy egy ismételt kézbesítéssel szeretné megkapni a rendelést, vagy eláll a vásárlástól és inkább a számlán szereplő teljes összeg visszatérítését kéri.

8.5 A csomagok átadás-átvétele

Az átadás-átvétel a termékek kiszállításakor a szállító által biztosított nyomtatványokon vagy elektronikus átadás-átvételi űrlapok kitöltésével történik. Az EXPANSYS minden rendelése nemzetközi csomagolási standardeknek megfelelően kerül csomagolásra (kartondoboz és megfelelő térkitöltő csomagolóanyag vagy bélelt, párnázott boríték). Az átadás-átvételkor a vásárló kötelessége ellenőrizni a csomagot is. Amennyiben az részben vagy egészben sérülten érkezik, mindenképpen jelezze a kiszállítónak és vegyen fel írásos jegyzőkönyvet erről. Jegyzőkönyv hiányában a csomag sértetlennek minősül és az EXPANSYS nem tud további követelésekkel foglalkozni.

Amennyiben a vásárló a kiszállítóval szemben bármiféle követelést támaszt, a felvett jegyzőkönyv másolatával írásban, az átadás-átvételt követően 3 munkanapon belül kell jeleznie igényét a kiszállító cégnél. Az EXPANSYS minden előzetes egyeztetés és követelés nélkül visszaküldött csomagot visszaküld a vásárlónak az ismételt csomagolási, szállítási és értékbiztosítási költségek a vásárlót terhelik.

8.6 Téves teljesítés, egyéb számlázási hibák

Bármiféle hibáról a vásárló köteles értesíteni az EXPANSYS-t (írásban, telefonon, e-mailben). Akár mennyiségi, akár minőségi eltérést tapasztalt, de abban az esetben is, ha a természetben a megrendelt termékek érkeztek, de tévesen kerültek számlázásra. Vásárló köteles a tévedéseket, hibákat haladéktalanul jelezni. Amennyiben a hiba bejelentése a kiszállítást követő munkanap 10:00-ig nem történik meg, az EXPANSYS minden további felelősségét visszautasítja az vásárlóval szemben.

8.7 Sztrájkok és előre nem látható körülmények (vis major)

Sztrájkok és egyéb előre nem látható körülmények (vis major) esetén a kiszállítás lassulhat, vagy megállhat. Ilyen esetben az EXPANSYS igyekszik a lehető legpontosabb információval szolgálni a csomagról.

8.8 Vámjogszabályok, a vásárló országa szerinti jogszabályok

Vásárló kötelessége avásárló országának megfelelő vám, adózási és egyéb a rendelésben szereplő termékekre vonatkozó jogszabályok (pl. illetékek) ismerete és betartása. Amennyiben a megrendelésre kerülő termékekhez további fizetési kötelezettség (pl.: vámok, illetékek, jogdíjak) is tartoznak, vásárló ezek befizetésére is kötelezett, e szabályok és fizetési kötelezettségek be nem tartásáért az EXPANSYS nem vállal semminemű kötelezettséget és nem tartozik felelősséggel a vásárló magatartásáért. Vásárló a termékek technikai specifikációinak ismeretében felel azért is, hogy a rendelt termék megfelel az adott ország műszaki rendelkezéseinek is, azaz forgalmazható, vásárolható az adott országban.

9.0 Visszaküldés, jótállás, elállás - RMA szabályai

 

14 napon belül 14 napon túl

 

Fontos megjegyzések:

Bármely visszaküldés közös elemei a visszaküldött csomag és a visszaküldött hiba ellenőrzése. A termékek akár az EXPANSYS holding minőségbiztosítási részlegéhez kerülnek (DSN, DATASELECT), akár a gyártói szervizbe közvetlenül, elsőként mindig az kerül ellenőrzésre, hogy a visszaküldött termékek csomagolása megfelel-e az RMA kérelemben rögzítetteknek, azaz a csomag pontosan került-e feladásra, a vásárló által leírtaknak megfelelően került-e minden kitöltésre. Ezt követően kerül kibontásra a csomag, és kerül ellenőrzésre, hogy a leírt kérelem megfelel-e a valóságnak. Bárminemű csomagolási/adminisztrációs hiba esetén a csomag a vásárló költségén visszaküldésre kerülhet.

Amennyiben a jelzett technikai, műszaki hiba nem észlelhető, a visszaküldési költségeken felül bevizsgálási költségek is számlázásra kerülhetnek. A bevizsgálási költség átlagosan 35 EUR. A pontos összeget nem az EXPANSYS állapítja meg és nem az EXPANSYS-t illeti, hanem a márkaszerviz munkadíját, költségeit fedezi.
Az azonosítatlanul feladott, vissza nem kért, ki nem fizetett, egyszerűbben a gazdátlan eszközök az EXPANSYS tulajdonát képezik, amennyiben már egy éve nem jelentkezett érte senki.

Az EXPANSYS minőségbiztosítási részlege nem mindig foglalkozik a visszaküldött termékek értékének becslésével (pl. esetenként nem az EXPANSYS állapít meg értékcsökkenést, nem az ő hatásköre a jóváírások kezelése). A visszaküldött hibás, sérült, hiányos, nem működő készülékek a készülék gyártó vagy beszállító értékesítés utáni támogató részlegéhez is (szerviz, termékmenedzsment, gyár) visszakerühtenek. Az innen visszaérkező válaszokra, megoldási, elszámolási javaslatokra vonatkozó döntéseket nem az EXPANSYS hozza, azokat sokszor csak közvetíti a vásárló felé.

9.1 A visszaküldés általános lehetősége és feltételei

9.1.1 Feltételek
Kizárólag csak komplett egész termék küldhető vissza beleértve a vásárolt termék tartozékait, kiegészítőit, kábeleit. Amennyiben a vásárló valamely akciós csomagban rendelte a terméket, egyéb termékekkel összecsomagolva vásárolta azt, és csak a csomag valamely részével elégedetlen, abban az esetben is kizárólag az egész csomag küldhető vissza. (pl. akciós csomagban vásárolt telefon+memóriakártya esetén, ha a telefonnal elégedetlen, a memóriakártya is visszaküldendő. De ha külön vásárolta az egyes elemeket, akkor értelemszerűen csak a reklamált elem küldendő vissza)

FONTOS: Az EXPANSYS fenntartja a jogot a hiányosan leadott termékek visszaküldésére (a vásárló költségére).

9.1.2 A visszaküldés közös szabályai, menete, működése (RMA-eljárás)
Visszaküldés előtt vásárló köteles tájékoztatni az EXPANSYS-t, mihamarabb, elsősorban e-mailben vagy telefonon (postai levél vagy fax angol nyelven küldendő a központi címekre). A visszaküldés jellegétől függően különböző határidők állnak a vásárló rendelkezésére, hogy felvegye a kapcsolatot az EXPANSYS ügyfélszolgálatával. A pontos határidőket az egyes ügyek jellegétől függően a 9.2-9.4 pontok rögzítik.

Bármilyen visszaküldéshez a vásárlónak rendelkeznie kell egy ún. RMA azonosítóval (RMA - Return Material Authorization - garanciális vagy visszaküldési azonosító), ezt ügyfélszolgálatunkon keresztül tudja kérni. Amint az azonosító rendelkezésre áll, vásárló öt (5) napon belül vissza kell juttassa a termékeket az EXPANSYS által megadott címre (ez lehet szerviz, vagy az EXPANSYS valamelyik raktára, esetleg egyéb pl. szervizpartner címe). A határidő lejártát követően az EXPANSYS fenntartja magának a jogot a visszaküldés elutasítására.

Az EXPANSYS azt javasolja, hogy a vásárló a visszaküldést olyan szállítónál kezdeményezzen, aki lehetőséget biztosít a csomag követésére, esetleges elvesztés esetén annak nyomozására. A vásárló elfogadja, hogy azok a csomagok, melyeket az EXPANSYS nem kap meg, kikerülnek az RMA procedúrából, további igények/követelések nem érvényesíthetők rá. A feladással/visszaküldéssel járó kockázatokat vásárló viseli. Visszaküldésnél vásárlónak minden esetben kötelessége ellenőrizni a feladási cím és az EXPANSYS által adott cím helyességét. A visszaküldött csomagon minden esetben kötelező feltüntetni a kapott RMA számot, érdemes egy részletesebb hiba/problémaleírást angol nyelven a csomagba is tenni. Esetenként az EXPANYS indítja a csomag felvételét, ekkor az által megbízott szállítóval köteles a vásárló együttműködni, egyedi igényeit az EXPANSYS tolmácsolásával kell a szolgáltató felé átadni, kivéve, ha erről az EXPANSYS máshogy nem rendelkezik.

Csomagolás:
- Válasszon a visszaküldendő áru méretének megfelelő méretű dobozt.

Fontos megjegyzések:
- Indokolatlanul túlméretes küldemények esetében az EXPANSYS jogosult a pluszköltségeket a vásárlóra terhelni, illetve a későbbi esetleges visszatérítésből visszatartani.
- A visszaküldésnél ügyeljen a megfelelő, ütés, törés és rázkódásmentes csomagolásra, legjobb, ha az eredetileg kapott dobozba csomagolja vissza a terméket úgy, ahogy kapta. ügyeljen arra, hogy a szállítás során a doboz különböző oldalain fekve szállítják, ezért a dobozt más-más oldalára helyezve se törhessen, rázkódhasson a küldemény.
- Az visszaküldendő termék eredeti csomagolására ne írjon semmit! Sem megjegyzést sem RMA azonosítót!
- A visszaküldendő terméket helyezze külön csomagba (ahogy pl. kapta), ügyeljen arra, hogy több kézen megy át csomagja, illetéktelenek ne tudják mit kap/küld. Kizárólag erre az eldobható csomagolódobozra írjon RMA számot és a dobozba is helyezzen egy példányt az RMA azonosítóból.
- Jól láthatóan írja rá a címzett adatait is a csomagra (estenként nyomtatva kapja, vagy online szállítólevelet készíthet, ezen ellenőrizze a címet)!
- Ha több RMA ügyet küld vissza egyszerre, akkor mindegyik számot írja rá a csomagolásra, és jól láthatóan különítse el az egyes ügyeket a dobozon belül is.
- Az RMA azonosító feltüntetésére mindenképpen ügyeljen, ennek hiányában az EXPANSYS nem tudja átvenni küldeményét!

9.2 Garanciális javítás a gyártói márkaszervizben

9.2.1 A visszaküldés közös szabályai
Kérjük olvassa át a visszaküldés közös szabályait itt .
FIGYELEM! 30 napon túl csak javításra van lehetősége, elállási lehetőség 14 napon belüli ügyekre illeti meg.

9.2.2 Amennyiben a vásárolt termék 14 napon túl meghibásodik
Vásárló eljuttathatja a terméket a gyártói márkaszervizbe, vagy kérheti az EXPANSYS-tól is, hogy járjon el a nevében az illetékes márkaszerviznél.

FIGYELEM! A folyamat mindenképpen lassabb, több átfutási idővel is hosszzabbodik az ügymenet, ha az EXPANSYS-tól kéri ezt:
- kb. 1 nap: RMA kiadás
- kb 4-5 nap: utaztatás az EXPANSYS-hoz átfutási ideje
- csomagja ellenőrzésének átfutási ideje
- gyártói márkaszervizbe utaztatás átfutási ideje
- gyártói javítás/döntés átfutási ideje
- visszaszállítás az EXPANSYS-hoz átfutási ideje
- a javítás ellenőrzésének átfutási ideje
- viszaküldés Vásárlóhoz átfutási ideje

Fentiek alapján azt javasoljuk, amennyiben elérhető, közvetlen a gyártói márkaszervizt keresse, kérje segítségét a javításban közvetlenül. Természetesen nincs akadálya az EXPANSYS oldali javításnak, sőt esetenként nincs is más megoldás, de a folyamatba illesztett ellenőrzésiu és utaztatási folyamatok minimum 15 munkanapos extra időt jelentenek.

Oldalainkon a teljesség igénye nélkül megtalálja több gyártó hazai elérhetőségét. Kérjük kattintson ide és görgessen gyártói listához, vagy keresse ügyintézőinket.

9.2.3 Visszaküldési költségek
Alapesetben a szervizbe juttatás a vásárló feladata és költsége. Esetenként az EXPANSYS térítheti ezen költségeket (pl. gyártói problémák, ha a gyártó is téríti, típushibák, stb.) Ilyenkor az EXPANSYS egy levásárolható kupont (Store Credit) állít ki vásárló számára. Szükség lehet a visszaküldési költség ismeretére (pl. számlamásolat). Az EXPANSYS a visszaküldési ktg-t max 20 EUR-ig téríti.

9.3 Garanciális javítás az EXPANSYS-nál

9.3.1 A visszaküldés közös szabályai
Kérjük olvassa át a visszaküldés közös szabályait itt .
FIGYELEM! 30 napon túl csak javításra van lehetősége, elállási lehetőség 14 napon belüli ügyekre illeti meg. A termékre vonatkozó jótállási időszak egésze alatt bármikor kérhető az EXPANSYS-tól a javítás, bár ha van, javasolt a márkaszervizben történő javítás.

9.3.2 Amennyiben a vásárolt termék 14 napon túl meghibásodik
Vásárló eljuttathatja a terméket a gyártói márkaszervizbe, vagy kérheti az EXPANSYS-tól is, hogy járjon el a nevében az illetékes márkaszerviznél. Olyan esetekben, ha eleve nincs hazai márkaszerviz, az EXPANSYS áll a vásárló rendelkezésére.

A visszaküldés RMA eljárásunkkal indul, az EXPANSYS fenntartja a jogot a jótállás elutasítására, amennyiben a termék állapota ezt indokolja. Azaz a gyártói javítóközpontba sem kerül el a termék, ha olyan állapotban kerül vissza az EXPANSYS-hoz, mely egyértelműen kizárja a garancia érvényesíthetőségét (pl. sérült, láthatóan nem rendeltetésszerű használat).

9.3.3 Visszaküldési költségek
Alapesetben a szervizbe juttatás a vásárló feladata és költsége.
Esetenként az EXPANSYS térítheti ezen költségeket (pl. gyártói problémák, ha a gyártó is téríti, típushibák, stb.) Ilyenkor az EXPANSYS egy levásárolható kupont (Store Credit) állít ki vásárló számára. Szükség lehet a visszaküldési költség ismeretére (pl. számlamásolat). Az EXPANSYS a visszaküldési ktg-t max 20 EUR-ig téríti.

9.4 A vásárlástól való elállás joga, lemondás

9.4.1 A visszaküldés közös szabályai
Kérjük olvassa át a visszaküldés közös szabályait itt .

9.4.2 A vásárlástól való elállási jog gyakorlásának körülményei

Összhangban az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének 9.cikkének megfelelően a vásárló között kötött kereskedelmi ügyletben a vásárló tizennégy (14) naptári nap elállási, lemondási joggal rendelkezik. Ez a periódus a rendelés átvételétől kezdve számítható.
Amenyiben a vásárló az elállás jogával élni kíván egyértelműen nyilatkoznia kell erről, értesítését az info@expansys.hu) címre kell küldenie. Az alábbi űrlap kitöltésével is elküldhető a jelzés ide kattintva.
A terméket az eredetivel leginkább megegyező kondíciókkal lehet visszaküldeni, a csomagolásnak és a doboz sértetlennek kell lennie (értelemszerűen bontva elfogadható, de egyéb külsérelmi nyom, szakadás, karcos készülék, stb. értékcsökkenést vonhat maga után). A visszaküldött termék helyett a vásárló választhat más terméket, levásárolhatja az eredeti készülék árát, vagy kérheti a termék árának visszatérítését. Sértetlen, eredeti állapotban visszaküldött termék esetén a csomagküldési költségeket leszámítva további értékcsökkenés vagy levonás nem terheli a terméket. Vásárlónak az átvételtől számított 14 napon belül kell jeleznie, ha el szeretne állni a vásárlástól, ezen időszakon belül kell kezdeményeznie a 9.1 pontban leírt RMA procedúrát az EXPANSYS minőségbiztosítási részlegénél.
Vásárló köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés számunkra történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni (Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének 14. cikk 1. pont).
Amennyiben minden rendben, a visszaküldés időben zajlott, akkor visszatérítés során ugyanazt a kifizetési módot alkalmazzuk, mint amelyet a Vásárló az eredeti ügylet során alkalmazott (Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének 13. cikk 1. pont), kivéve, ha vásárló más kifizetési módhoz kifejezetten beleegyezését adja. Eladó a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az árukat (Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének 13. cikk 3. pont).
FONTOS MEGJEGYZÉS: Az elállási jog kizárólag olyan termékek esetében illeti meg a vásárlót, melyek alkalmasak további értékesítésre.

Az elállás további feltételei:
- A visszaküldött terméknek hibátlan, jelölés és sérülésmentes állapotban kell lennie, mind a csomagolás, mind a termék az eredetileg értékesített állapotban kell visszaérkezzen
- A visszaküldött termék összes tartozéka rendelkezésre kell álljon (felhasználói kézikönyvek, kábelek, csatlakozók, jótállási jegy, CD-k)

Amennyiben a fenti kondícióknak nem felel meg a visszaküldött termék, az EXPANSYS visszaküldi azokat a vásárlónak, az ismételt szállítási költségek a vásárlót terhelik.
Az EXPANSYS a visszaküldött álapottól függően levonhatja a készülék esetleges értékcsökkenését, a kezelési költségeit melyek a készülék eredeti állapotának helyreállításához szükségesek.
Az ügyintézés sebességét minden esetben befolyásolja, hogy minden szükséges adat rendelkezésre áll-e. Vásárló kötelessége az elállás során ezen adatok pontos megadása. Minden (már a levelezés során is) esetben kötelező az eredeti rendelés azonosítóját és a címzett pontos címét helyesen megadni (részletesen a 9.1 pontban olvashatja az RMA eljárást) .

9.4.3 Az elállási jog gyakorlásának speciális esetei:
Nem küldhető vissza:
- Azon termékek, melyeket a vásárló lemásolhatott (Multimédia eszközök, CD, DVD, Szoftver, Játékok...). Ha az igény 7 napon túli és/vagy kibontásra kerültek, és/vagy valamilyen módon sérültek a licensz-feltételek (pl: a csomagolás részlegesen vagy egészben bontott, visszaragasztott, a végfelhasználói licensz-szerződés (EULA) feltételei sérültek, a hordozót feliratokkal/jelöléssel látta el, egyértelműen bizonyítható, hogy telepítésre, regisztrálásra került) a vásárló nem élhet az elállás jogával.
- Digitális felvételkészítésre (pl: video és játékkonzolok, tunerek, mp3 lejátszók, mobiltelefonok, merevlemezek, usb flash memóriák, memóriakártyák, flash memóriamodulok) alkalmas eszközök esetében az elállási jog szintén korlátozódik, ha az igény határidőn túl érkezik és/vagy bontott, sérült, jelölt, licensz-feltételeiben módosult, telepített, regisztrált termékekre szintén nem jelenthető be az elállás.
- Könyvek: 7 napon túl nem érvényes az elállási jog, illetve ha a könyv sérült, jelölt, kutya-macska rágta, szamárfüles, stb.
- Absztrakt, elvont, letölthető terméke
- Ajándékként kapott termékek, valamely termék vásárlásakor díjmentesen csomagolt termékek esetében nincs lehetőség sem az elállásra, sem a termék cseréjére (előre nem látható hibák esetén sem).
- Az elállási jog kizárt megfoghatatlan/elvont termékek (pl: munkadíjas javítási szolgáltatások), de kizárt letölthető szoftverek esetében is.
- A termék a vásárló egyedi kérésére került beszerzésre
- A termék olyan jellegű, hogy egy másik terméknek elválaszthatatlan része a beszerés és beüzemelést követően
- A termék olyan audió, videó avagy szoftvertartalommal érkezett, melyet a beüzemelés során kibontottak és agyártói rendelkezések szerint nem csomagolható vissza, nem újraforgalmazható
- A terméken elindult egy olyan szolgáltatás avagy alkalmazás vagy tartalom teepítése, elhelyezése, mely nem visszavonható, a gyártói rendelkezések értelmében a vásárló adott terméket (pl. szofvert) csak adott készüléken használhatja, avagy más nem használhatja azt.
- Professzionális vásárlók, vállalati vásárlók, viszonteladók esetében az elállás nem alapjog (EU adószámos vásárlások).

9.4.4 A visszaküldött csomagok kezelése
Amint az EXPANSYS megfelelően megkapja a csomagot a visszaküldött termékek jellegétől, az elérhető raktárkészlettől és a vásárló igényeitől függően az EXPANSYS cserét, vagy hasonló az eredetileg rendelt termék funkcióival megegyező vagy jobb terméket igyekszik kínálni a vásárlónak.

A visszatérítés során ugyanaz a kifizetési mód alkalmazható, mint amelyet a vásárló az eredeti ügylet során alkalmazott, hacsak arról másként nem állapodik meg a vásárlóval. A visszatérítés következményeképpen a vásárlót extra díj nem terhelheti. Amennyiben az eladó minőségbiztosítási ügyintézői mindent rendben találnak, a termék ára és a szállítási költség is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek az eladó által kínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól a Vásárló döntése alapján történő eltérésből adódik) visszatérítésre kerülhet.

Az EXPANSYS levonhatja a termék visszaküldésekor érintett kellékanyagok és kiegészítők árát (pl: festékanyagok, videószalagok, akkumulátorok, papír, projektor-lámpa, egyéb a termék értékét csökkentő használt tartozékok). A sérült vagy bontott, és/vagy pótlásra szoruló tartozékok költségei is levonhatók (sérült objektív-védők, fóliák, kézikönyvek, pótolható, licensszel nem érintett, de bontott CD-k).

9.4.5 Az elállás visszaküldési költségei
Az elállással érintett rendelések szállítási/visszaküldési költségei a vásárlót terhelik.
Az EXPANSYS elszállítási szolgáltatást is kínál, ennek díjai a szokásos expressz tarifákkal egyeznek meg ( Táblázat itt).

9.5 Műszaki hibás termékek (DOA - Dead-on-Arrival)

9.5.1 A visszaküldés közös szabályai
Kérjük olvassa át a visszaküldés közös szabályait itt .

9.5.2 Az eljárásról
Amennyiben a megrendelt termék műszaki hibával került kiszállításra (pl: bekapcsolhatatlan, nem működik, nem vesz fel áramot) a vásárló haladéktalanul köteles ezt jelezni. A hibabejelentésnek legkésőbb az átadás-átvételt követő munkanapon 10.00-ig meg kell történnie.

A gyors és pontos ügyintézés érdekében vásárló köteles a lehető legrészletesebben leírni, mi a probléma, mikor, hogyan jelentkezett. A 9.1 pontnak megfelelően ez a folyamat is RMA azonosító beszerzésével kezdődik.

Az EXPANSYS által forgalmazott termékek bizonyos gyártói külön ügymenettel rendelkeznek a "DOA" esetek kezelésére, ilyen termékek esetén az EXPANSYS minőségbiztosítási osztálya (vagy hazai ügyfélszolgálatunk) a gyártóhoz irányíthatja a vásárlót a szerviz (ügyfélszolgálat) kapcsolati adatainak (cím, telefonszám, nyitvatartás) és a várható eljárás ismertetésével. A vásárolt terméket ebben az esetben a gyártó (annak ügyfélszolgálata/szervize) is cserélheti, vagy tanúsíthatja az EXPANSYS felé a hibát. Egyéb esetekben az EXPANSYS ügyfélszolgálaton keresztül tudja az RMA azonosítót beszerezni.

A vásárló köteles a terméket hiánytalan,. eredeti csomagolásban visszaküldeni, akkor is, ha már kibontotta, vagy lépéseket tett a beüzemelés érdekében. Az ügyintézés sebességét minden esetben befolyásolja, hogy minden szükséges adat rendelkezésre áll-e. Vásárló kötelessége a visszaküldésnél minden adat pontos megadása. Minden (már a levelezés során is) esetben kötelező az eredeti rendelés azonosítóját és a címzett pontos címét helyesen megadni (részletesen a 9.1 pontban olvashatja az RMA eljárást).

Fontos megjegyzés: Kizárólag a valóban műszaki hibás termékek küldhetők vissza. Azon hibákat, melyeket a gyártó nem erősít meg, az EXPANSYS sem tudja elfogadni. Ebben az esetben a termékek a vásárló költségén kerülnek visszaszállításra, esetleg további egyeztetés történik a hiba értelmezésére.

9.5.3 A visszaküldést, javítást vagy cserét kizáró okok:
1. A visszaküldött termék nem hibás, a hibát sem ügyfélszolgálatunk, sem a szakértő technikai centrum nem erősíti meg. Esetleg valamely egyéb beállítás, vagy szoftver szükséges az eszköz működéséhez.
2. Az eszköz hibás használatbavételéből, elhibázott beüzemeléséből eredő hibák.
3. Az eszközt megbontották, szétszedték
4. Az eszközön külsérelmi nyomok, karcolások, ütésnyomok, leejtésből származó sérülések láthatók
5. Az ügyfél által elérhető és elállított beállítások (pl.: hang, kép, kontraszt, fényerő, energia, akku, stb.)
6. Javítások, vagy javítási kísérletek nyomai, melyeket a gyártó által nem feljogosított személy vagy intézmény végzett
7. Korrózió vagy oxidálódás nyomai. Hibás csatlakoztatás/összekapcsolás (pl.. nem megfelelőn illesztés, más csatlakozóval történő npróbálkozás) nyomai, nem meglelő tápellátás (rossz AC adapter) csatlakoztatása.
8. Nem megfelelő tápellátásra csatlakoztatás (pl:: 110 V-s eszköz 220V-ba,), beleértve a hibás fali vagy autós csatlakozó használatát is (pl: földeletlen dugalj vagy túlfeszültséget okozó dugasz)

9.5.4 A műszaki hibásan szállított termékek kezelése
Minden olyan termék esetén, ahol a termék gyártója megfelelő szerviz és ügyfélszolgálati támogatással rendelkezik, a vásárló közvetlenül ennél a forrásnál kérheti a készülék hibajavítását, itt történhet meg a leggyorsabban és a legpontosabban a hiba felderítése, és javítása vagy az eszköz cseréje (esetleg a csere szükségességét is a gyártó képviselője javasolhatja az EXPANSYS felé).

Egyéb esetekben (amikor a gyártó nem rendelkezik magyarországi szerviz- vagy ügyféltámogatással) amint az EXPANSYS a 9.1 pontban rögzítetteknek megfelelően megkapja a csomagot (helyes RMA, megfelelő címzés és csomagolás, kitöltött papírok, rendelésszám, stb.), a visszaküldött termékek jellegétől, az elérhető raktárkészlettől és a vásárló igényeitől függően az EXPANSYS cserét, vagy hasonló az eredetileg rendelt termék funkcióival megegyező vagy jobb terméket kínál a vásárlónak.

Ha ilyen csere vagy egyéb termék nem áll rendelkezésre, az EXPANSYS vásárlási kupon formájában vállalja az eszköz cseréjét. A kuponok értéke megegyezik a műszaki hibásan szállított rendelés értékével (a termék és a teljes szállítási költség, illetve több termék visszaküldése esetén a teljes szállítási költség, ha az egész rendelést visszaküldte).

Amennyiben a vásárló a termék értékének visszatérítését kéri és a fenti követelményeknek megfelelően zajlott a visszaküldés, az EXPANSYS 30 napon belül téríti vissza a fentebbiek szerint megállapított vásárlási kupon (store credit) értékét.

9.5.5 A visszaszállítás költségei:
Alapesetben a visszajuttatás a vásárló feladata és költsége.
Esetenként az EXPANSYS térítheti ezen költségeket (pl. gyártói problémák, ha a gyártó is téríti, típushibák, méltányosság, stb.) Ilyenkor az EXPANSYS egy levásárolható kupont (Store Credit) állít ki vásárló számára. Szükség lehet a visszaküldési költség ismeretére (pl. számlamásolat). Az EXPANSYS a visszaküldési ktg-t max 20 EUR-ig téríti.

Amennyiben az EXPANSYS-hoz kerül visszaküldésre. Amint a csomag megérkezik és azt az EXPANSYS befogadja, a szállítási költségekről kiállításra kerül egy vásárlási kupon. Amennyiben a szállítási költségek még nem ismertek, az EXPANSYS számlamásolatot kérhet a vásárlótól, ezt követően kerül kiállításra a levásárolható kupon (az elfogadható szállítási költségek limitáltak). Megjegyzés: Amennyiben a vásárló a saját költségére, saját szállítmányozóval küldi vissza a műszaki hibás terméket, a költségek megtérítéséhez az EXPANSYS a saját díjtáblázatát is figyelembe veszi. A visszatérített szállítási költség nem haladhatja meg a 20 EUR-t. A visszaszállítást minden esetben egyeztesse ügyfélszolgálatunkkal!

9.6 Téves szállítások, referencia, inkompatibilis

9.6.1 A visszaküldés közös szabályai
Kérjük olvassa át a visszaküldés közös szabályait itt .

9.6.2 Téves szállítás - pl. csomagolási hibák, félreértések
A vásárlónak az átadás-átvételt követő 14 napon belül kell jeleznie, ha a leszállított rendelés nem felel meg annak amit rendelt (pl: működik az eszköz, de kompatibilitási problémái vannak; félreértelmezett szín, méret, technikai specifikációk miatt rendelte meg; teljesen mást szeretett volna, vagy teljesen mást kapott, pl. elcímkézésre került). A vásárló a visszaküldéshez szükséges RMA-azonosítót az EXPANSYS ügyfélszolgálaton keresztül tudja beszerezni. Minden (már a levelezés során is) esetben kötelező az eredeti rendelés azonosítóját és a címzett pontos címét helyesen megadni (részletesen a 9.1 pontban olvashatja az RMA eljárást).

Az visszaküldés további feltételei:
- A visszaküldésre kerülő terméknek hibátlan, jelölés és sérülésmentes állapotban kell lennie, mind a csomagolás, mind a termék az eredetileg értékesített állapotban kell visszaérkezzen
- A visszaküldésre kerülő termék összes tartozéka rendelkezésre kell álljon (felhasználói kézikönyvek, kábelek, csatlakozók, jótállási jegy, CD-k)

9.6.3 Tévesen szállított és visszaküldött termékek kezelése
Amint az EXPANSYS a 9.1 pontban rögzítetteknek megfelelően megkapja a csomagot (helyes RMA, megfelelő címzés és csomagolás, kitöltött papírok, rendelésszám, stb.), a visszaküldött termékek jellegétől, az elérhető raktárkészlettől és a vásárló igényeitől függően az EXPANSYS cserét, vagy hasonló az eredetileg rendelt termék funkcióival megegyező vagy jobb terméket kínál a vásárlónak.

Ha ilyen csere vagy egyéb termék nem áll rendelkezésre, az EXPANSYS vásárlási kupont (store credit) biztosít. A kuponok értéke megegyezhet a téves rendelés értékével.

Az EXPANSYS levonhatja a termék visszaküldésekor érintett kellékanyagok és kiegészítők árát (pl: festékanyagok, videószalagok, akkumulátorok, papír, projektor-lámpa, egyéb a termék értékét csökkentő használt tartozékok). A sérült vagy bontott, és/vagy pótlásra szoruló tartozékok költségei is levonhatók (sérült objektív-védők, fóliák, kézikönyvek, pótolható, licensszel nem érintett, de bontott CD-k).

Amennyiben a vásárló a termék értékének visszatérítését kéri és a fenti követelményeknek megfelelően zajlott a visszaküldés, az EXPANSYS 30 napon belül téríti vissza a fentebbiek szerint megállapított vásárlási kupon (store credit) értékét.

9.6.4 A visszaszállítás költségei:
Alapesetben a visszajuttatás a vásárló feladata és költsége. Esetenként az EXPANSYS térítheti ezen költségeket (pl. gyártói problémák, ha a gyártó is téríti, típushibák, méltányosság, stb.) Ilyenkor az EXPANSYS egy levásárolható kupont (Store Credit) állít ki vásárló számára. Szükség lehet a visszaküldési költség ismeretére (pl. számlamásolat). Az EXPANSYS a visszaküldési ktg-t max 20 EUR-ig téríti.

10.0 Adatkezelés, titoktartás

10.1 Az EXPANSYS titkosan kezeli az oldalain oldalain megadott, a rendelések teljesítéséhez és szükséges és a rendelésfeldolgozás/visszaküldés során keletkező minden információt. Ezen információk harmadik személy felé nem publikusak.
10.2 A kapcsolódó rendeléshez, vagy egyéb ügyek kezeléséhez szükséges levelezésen kívül az EXPANSYS nem küld lemondhatatlan hírleveleket, visszavonhatatlan speciális ajánlatokat, illetve egyéb spam-nek minősülő levelet. Az EXPANSYS időnként marketing anyagokat küldhet, akár postai úton a vásárló által megadott címre is.
10.3 Az EXPANSYS mindenkor a legjobb minőségű szolgáltatást szeretné nyújtani vásárlóinak a lehető legjobb áron, ezért fenntartja a jogot a fenti szabályok időnkénti módosítására.
10.4 Minden az EXPANSYS által összegyűjtött információ megfelel a francia "informatique et liberté" (érvényben 1978/01/06 óta) (informatikai és adatvédelmi és személyiségjogi) törvény előírásainak.
10.5 Amennyiben a postai marketinginformációk küldését nem kéri, kérjük az administrator@expansys.com címen jelezze (angolul) ezt név és címadatainak megadásával.
10.6 A francia "informatique et liberté" (érvényben 1978/01/06 óta) (informatikai és adatvédelmi és személyiségjogi) törvény előírásainak megfelelően vásárló jogosult betekinteni az EXPANSYS által tárolt saját adataiba, ezeket jogosult módosíttatni, illetve a vásárlást követően töröltetni. A kért információk szolgáltatását, módosítását vagy törlését levélpostai küldeményben kérheti. Az összes információ összegyűjtésének költsége 15EUR+ÁFA, kérését saját aláírásával ellátott levélben kérheti, az EXPANSYS 30 munkanapon belül válaszol.
10.7 Adatai kezelésével és a titoktartással kapcsolatos további kérdéseit administrator@expansys.com címen teheti fel (angolul).

11.0 Biztonság

11.1 Az EXPANSYS rendelés-feldolgozó oldalai 1024 bites titkosítással, tanúsítvánnyal védett oldalak.
11.2 Amennyiben a rendszer biztonságos használatával kapcsolatban kérdése van az administrator@expansys.com címen tudja azt feltenni (angolul).
11.3 Minden szükséges intézkedést megtettünk annak érdekében, hogy rendeléseihez, információihoz és fizetéseihez illetéktelenek ne férhessenek hozzá, a rendelésfeldolgozás, kiszállítás fázisaiban is csak az arra feljogosított munkavállalóink férnek hozzá adataihoz.

12.0 Felelősség

Az EXPANSYS minden körülmények között igyekszik megfelelni vállalásainak, de a rajtunk kívül álló körülmények befolyásolhatják teljesítésünket (gyártói készségek, sztrájkok, természeti csapások).
Visszaküldés előtt javasoljuk vásárlóinknak, hogy minden személyes adatot (képek, videók, zene, egyéb fájlok) töröljenek a készülékről, minőségbiztosítási részlegünk, vagy a gyártói szervizközpontok nem garantálják ezen adatok megőrzését vagy visszaállítását.
Az EXPANSYS nem vállal felelősséget a készülékeken tárolt személyes adatokért.
Az EXPANSYS semmiféle olyan közvetlen vagy közvetett kárért, károkozásért nem vállal felelősséget, melyet a megrendelt készülékek helytelen, téves felhasználása okoz.
Az EXPANSYS által értékesített termékek jótállása a gyártói előírásokkal összhangban állnak, sok esetben a gyártói jótállási feltételek, vásárlási, szerződési feltételeknek az EXPANSYS csak közvetítője
A termékek garanciajegyei és felhasználói leírásai vagy a vásárolt termékek dobozában kerülnek kiszállításra, vagy a gyártói internetes rendszereken keresztül érhetők el.
A készülékek üzleti célra történő használatánál az EXPANSYS felelőssége nem terjed ki a vásárló vagy a professzionális vásárló (viszonteladó, közösségi beszerző) ügyfeleinek kiszolgálására, vagy a részben vagy egészben a vásárolt termék hibás vagy inkompatibilis működése által okozott problémák rendezésére.
Az EXPANSYS oldalairól elérhető egyéb EXPANSYS aloldalakat (pl. a www.expansys.hu oldalait) nem teljes egészében az EXPANSYS tartja karban. Ezért az egyes oldalakon megjelenő tartalmakért, elgépelésekért, helyesírási hibákért az EXPANSYS nem vállal felelősséget. Ez az egyes termékspecifikációkban, termékajánlókban megjelenő információk valóságtartalmára is vonatkozik.

13.0 Műholdas készülékek

A műholdas telefonok használatának, vásárlásának speciális feltételei: A műholdas készülékek használatához elengedhetetlen, hogy az adott készülék (terminál, telefon), azaz minden egyes eszköz (a továbbiakban "készülék") direkt kapcsolatba kerülhessen a rendszerben található műholdakkal. A készülékek tehát nem működnek épületen belül, vagy magas épületek között, de a vétellel olyan bokros, fás, erdős, dombos, hegyes területen is akadhat gond, ahol gyenge a jelszint.

A készülékek nem részei semmilyen földi mobil vagy egyéb telekommunikációs hálózatnak, ezért bizonyos körülmények között nem garantálható az általános segélyhívószámok elérhetősége sem (pl. 911, 112, 999). Ilyen igény esetén ajánlott külön eszközt, az adott terület földi hálózatain is működő készüléket (pl. mobiltelefon) beszereznie!

A készülék vásárlójaként el kell fogadnia, hogy műholdas készülékek használatát egyes országok jogszabályai eltérően szabályozhatják. Készülékét ott használhatja, ahol az engedélyezett, ha további engedélyekhez kötött a használata, azok beszerzéséről is a vásárló köteles gondoskodni.

Az EXPANSYS nem vállal felelősséget vagy kötelezettséget akármely ország engedélyezési, jogszabályi előírásaiért, az üzemeltetési korlátok be nem tartásáért, avagy a vásárló által üzemeltetett és birtokolt készülék lefoglalásért, a használat egyéb korlátozásáért.

Az EXPANSYS nem vállal felelősséget semmiféle működési, kormányzati, telekommunikációs hatóság engedélyezési eljárásáért, mely az adott területen -ahol készülékét használni szeretné- érvényes szabályozásokat érinti.

Az EXPANSYS azt javasolja, hogy utazás előtt egyeztessen a célország nagykövetségével, kereskedelmi hivatalával vagy konzulátusával, hogy meggyőződhessen a műholdas készülék esetleges engedélyezési kötelezettségeiről.

Az EXPANSYS nem felelős a készülékkel szállított SIM kártya szolgáltatások elérhetőségéért, minden készülékkel és SIM-mel kapcsolatos felelősség és kötelezettség a vásárlót illetve a SIM szolgáltatót, műholdas operátort terheli.

Verzió: 2015/10/22